Sőt, kevésbé lepné meg, ha Kamala Harris nagyarányú győzelmet aratna Donald Trump felett, mint az, ha a republikánus jelölt szűk többséggel aratna diadalt.
Az utóbbi részben a közvetlen intézkedéseken – például védővámokon – keresztül, részben az indirekt hatások által befolyásolná Európa helyzetét: az USA-ból kiszoruló termékeiknek Európában próbálnának meg helyet keresni a kínai gyártók. Ez főleg a járműiparban okozhat egyensúlytalanságot,
Vendégünkkel alaposan átbeszéltük, milyen irányok jellemzik most ezt a piacot, miért mutat túl a magyar kormányon az iparági folyamatok menedzselési képessége és miért nagyon szűkös a magyar beszállítók mozgástere, amikor rá akarnak csatlakozni a kelet-ázsiai államok dominálta akku- és járműipari gyártás értékláncaira.
A szakértő azt mondja: az európai járműipar bajban van, a fogyasztók pedig nem tették le a garast az elektromos autók mellett, azok terjedését az állami támogatások és szabályozások pörgették fel. Magyarország ezért racionálisan nem tehet fel minden tétet egyetlen technológiára egy ennyire ingadozó, kiszámíthatatlan és politikai alkuk dominálta piacon.