Az Észak-Karolinai Állami Egyetem kutatói megvizsgálták, valójában mennyire zöldek az elektromos rollerek, amelyeket a városi közlekedés környezetbarát alternatívájaként tartanak számon. Kiderült, hogy nem a sokat emlegetett, fosszilis üzemanyagból nyert elektromossággal van a probléma, hanem azzal, miből készülnek ezek az eszközök, és hogyan hozzák-viszik őket – írja a The Verge.
A kutatás során megvizsgálták a rollerek egész élettartamát, nemcsak a működésüket, és kiderült, hogy a fő bűnösök azok az anyagok, amelyekből ezek az eszközök készülnek, főképp az alumínium, valamint azoknak a járműveknek a károsanyag-kibocsátása, amelyek összegyűjtik, a töltőhelyre viszik, majd megint kiszállítják a városokba ezeket a rollereket.
Összességében a rollerek még mindig jobb megoldást jelentenek, mint az autók: mérföldenként 200 gramm szén-dioxid kibocsátásáért felelősek akkor is, ha számításba vesszük az egész élettartamot és az elektromos áram fosszilis forrásait. Egy autónál ez a kibocsátás még mindig a kétszerese, viszont érdemes megjegyezni, hogy
Ezeknél azonban már jóval magasabb az egy főre jutó kibocsátás akkor, ha az illető rollerezik inkább. Statisztikák szerint az Államokban mindössze egyharmada azoknak a rolleres utaknak az aránya, ami autós közlekedést vált ki – a többi mind sokkal zöldebb közlekedési módszert cserél le az elektromos eszközök javára.
A kutatók azt is kimutatták, hogy az USA-ban a rollerek töltésére használt elektromos áram 63 százaléka fosszilis forrásokból érkezik, de ez mindössze az eszközök kibocsátásának 5 százalékát adta, így elenyészőnek mondható. Sokkal nagyobb a baj a rollerek elkészítésével és azzal, ha zöldebb közlekedési módokat váltunk ki velük.