Tech esport

Még csak egy hónapos, de már 50 millióan estek neki

Az idei év egyik legnagyobb meglepetése az Apex Legends névre hallgató videojáték, ami minden komolyabb reklámkampány nélkül jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra mindössze egyetlen hónapja, és a fejlesztő Respawn Entertainment fejlesztőcsapat egyik legutóbbi Twitter-bejegyzése szerint ezen idő alatt nem kevesebb, mint 50 millió ember próbálta ki a programot. Ez egészen elképesztő szám, még annak ellenére is, hogy a játék ingyenesen tölthető le mind a három említett platformra.

A hihetetlen népszerűséghez persze hozzá tartozik az is, hogy Apex Legends a napjainkban elképesztően népszerű battle royale műfaj egyik legújabb képviselője: a felhasználók online küzdenek meg egymással egy térképen (általában egy szigeten), olykor két csapatra osztva. A résztvevőknek gyakorlatilag üres kézzel indulva kell felszerelniük magukat, miközben a térkép folyamatosan szűkül. A harc egészen addig tart, amíg egyetlen túlélő marad életben, vagy az egyik csoport utolsó játékosa is kiesett.

A battle royale 2017 tavaszán a PlayerUnknown’s Battlegrounds megjelenésével vált népszerűvé, majd a néhány hónappal később kiadott Fortnite-tal a játékpiac egyik legmeghatározóbb zsánerévé vált. A műfajban rejlő lehetőségeket felismerve egyre több fejlesztő állt elő saját programjával, még az olyan klasszikusokat is felvértezték battle royale játékmóddal, mint a legendás Call of Duty legutóbbi része.

Az Apex Legends iránti hatalmas érdeklődés abból is következik, hogy a zsáner többi képviselőjéhez képest számos újdonságot tartalmaz (erről egy külön cikkben írtunk korábban), és az egy hónap alatt megmozgatott 50 millió játékos után már komoly esély van arra is, hogy a vadiúj program pár hónapon belül a felfoghatatlanul népszerű Fortnite egyik legkomolyabb vetélytársává növi ki magát.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik