Ziccer

Szoboszlai menedzsere: Magyarország alkalmas arra, hogy topsportolókat neveljünk

Egy olyan munkát kezdtünk el, aminek nem egy-két év múlva van vége, hanem hosszú távú, globális céljaink vannak – mondta Esterházy Mátyás, Szoboszlai Dominik menedzsere a Liverpool sztárjának brandépítéséről. Az üzleti kérdések mellett beszélgettünk a válogatott csapatkapitányának mentalitásáról és magyar játékospiac helyzetéről is a Ziccer különkiadásában, amit a 24.hu podcastfesztiválján rögzítettünk.

Szoboszlai Dominik ma már nemcsak egy futballista és a válogatott csapatkapitánya, hanem egy globális márka is. Ebből fakadóan nem mehettünk el szó nélkül a játékos karrierjének részét képező üzleti döntések mellett sem: hogyan jönnek létre az egyéni szponzorációs szerződések, milyen lehetőségeket látnak most a nemzetközi piacon, és miért számít no-go zónának a bulvár?

A márkaépítés kérdései mellett természetesen a futballról is beszélgettünk. Szóba került például, hogy mit érez egy menedzser akkor, amikor a képviselt játékos 20-25 kanadai pontot (gól+gólpassz) tűz ki maga elé erre a szezonra. De a magyar játékospiac jelenlegi állapotát is elemzés tárgyául vettük, amikor azt kérdeztük a Szoboszlai mellett Schäfer Andrással, Bolla Bendegúzzal és több fiatal tehetséggel együtt dolgozó Esterházy Mátyástól, hogy lát-e minőségi előrelépést a magyar játékosképzésben.

Kitértünk arra is, hogyan lesz több Szoboszlai a magyar futballban, és kinek az elsődleges felelőssége ez.

Kapcsolódó
Magyar válogatott: merjünk kicsik lenni?
Szoboszlai Dominik szerint a hollandok elleni meccsen tettünk egy lépést a jó irányba. De valóban a tüskés kiscsapat mentalitása a jó irány?
Legfrissebb epizódok
Háromharmad
Della
Első kézből
Ziccer
Buksó
Filéző
Reklámszünet
Zöldövezet
Nincs rá szó
Szintén zenész
Europoli
Ötkarikás szemek
Rendszerváltás30
Kilépők
Szerintem
Bárkiből valaki
Sorozatlövő
Határsértők
Olvasói sztorik