Ziccer

Cristiano Ronaldóra ma már márkaként és nem futballistaként kell gondolni

Cristiano Ronaldo még egy percet sem játszott a szaúdi bajnokságban, mégis tisztán látszik, amióta december 30-án aláírt új csapatához, az al-Nasszrhoz, ellopta a show-t, és tematizálja a futball közbeszédet.

Zsiborás Gergővel, a Forbes Magazin főmunkatársával, és Dénes Ferenc sportközgazdásszal arra kerestük a választ a heti Ziccerben, hogy

  • sportgazdasági, geopolitikai üzletként, vagy sportmosdatásként kell tekinteni a gigaüzletre,
  • hol jelentkezik a feltételezett profitja,
  • milyen hatása lesz Európa, és a világ játékospiacára,
  • átveheti-e Kína helyét és lehet-e az egyre globalizálódó labdarúgás egyik új erőközpontja a szaúdi bajnokság,
  • az amerikai, indiai, arab, kínai befektetések mellett Európa elveszítheti-e a futballpiac vezető szerepét, és
  • hol van, hol lehet a magyar foci helye és szerepe az átalakuló világfutballban.
Kapcsolódó
C-nap Rijádban: hogyan segítheti Ronaldo megszerzése a szaúdiak nagy terveit?
Azt járjuk körül, hogy mit jelenthet egy Ronaldo kaliberű szupersztár a vb-rendezést és a világ legjobb hét bajnoksága közé kerülést megcélzó szaúdi futballnak?
Legfrissebb epizódok
Háromharmad
Della
Első kézből
Ziccer
Buksó
Filéző
Reklámszünet
Zöldövezet
Nincs rá szó
Szintén zenész
Europoli
Ötkarikás szemek
Rendszerváltás30
Kilépők
Szerintem
Bárkiből valaki
Sorozatlövő
Határsértők
Olvasói sztorik