Nem cserélnek elég gyakran jelszót a magyarok, pedig erre nagy szükség lenne, hogy biztonságban tudhassuk adatainkat – derül ki az OTP Mobil közleményéből.
A cég felmérése szerint magyar lakosság háromnegyede úgy gondolja, bizonyos időközönként szükséges megváltoztatni az online felületeken használt jelszavakat, de egyharmaduk mégsem teszi ezt meg. Az internetes vásárlók ötöde ráadásul minden felületen ugyanazt a belépési azonosítót használja, ezek pedig veszélynek teszik ki őket.
A Médiaunió Alapítvány szerint magyar felhasználók több mint húsz százaléka vált már online csalás áldozatává, ráadásul a kiberbűncselekmények elkövetői egyre kreatívabb eszközökkel csalják tőrbe áldozataikat, megtévesztve ezzel még a rutinos internethasználókat is.
Azt tapasztaljuk, hogy még mindig magas azoknak az aránya, akik nincsenek tisztában az online rájuk leselkedő veszélyekkel. Pedig, ahogy offline odafigyelünk arra, hogy például bekössük a biztonsági övet, amikor beülünk az autóba, ugyanilyen alapvetésnek kellene lennie annak is, hogy megfelelő jelszót használjunk az online fiókjainkhoz. Ezek legalább 12 karakter hosszúságúak legyenek, használjunk benne szóközöket vagy alsó vonásokat, illetve egy-egy betűt cseréljünk ki speciális karakterekre.
– mondta Szabó Gergő, az OTP Mobil Marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.
A felmérésből az is kiderült, hogy a lakosság körülbelül fele fontosnak tartja az erős jelszó választását. Mindössze tízből egy fő az, aki saját bevallása szerint kifejezetten könnyen megjegyezhető, kikövetkeztethető kódot használ. A többiek valamilyen módon próbálnak biztonságos jelszót választani legalább azáltal, hogy egy vagy több nagybetűt, vagy nagybetűt és számot is tartalmaz a belépési azonosítójuk.