Székesfehérvár legújabb ékszerdoboza, az Alba Aréna története már majdnem kilenc évre nyúlik vissza, viszont még – vagy a tavaly novemberi földmunkák óta már legalább, ez nézőpont kérdése – mindig csak 25 százalékos építéskészültségi szintnél jár.
Az első sorban az Alba Volán jégkorongozók igényeit kiszolgáló, ám természetesen sok más tevékenységre is alkalmas multifunkcionális csarnokot már 2013-ban megígérte Orbán Viktor a fehérváriaknak, akkor 5-7 milliárdos költséggel kalkuláltak – idézte fel a 444.hu. Aztán lett ebből 13, 2018-ban már nettó 25 milliárd forint, vagy legalábbis akkor még ennyiért vállalta a MOL Fehérvár FC tulajdonosának, Garancsi Istvánnak az érdekeltségébe tartozó Market Építő Zrt. a munkát.
Csakhogy a kormány egy évre rá lefújta az egészet, sokallták a nettó 25 milliárd forintot rá.
Tavaly novemberben mégis belekezdett a Market Építő Zrt. a kivitelezésbe, ami annak ellenére nem állt le, hogy idén a kormány elég sok nagyberuházást befagyasztott az orosz-ukrán háborúra, a gazdasági válságra hivatkozva. Jelen pillanatban az Alba Aréna teljes monolit és vasbeton vázszerkezetének 90 százaléka már beépítésre került, most a tetőtartó acélszerkezetek beemelése folyik Magyarország legnagyobb mobil darujával.
Az ennek kapcsán megtartott hétfői munkaterület bejáráson Cser-Palkovics András polgármester így örömmel hangsúlyozhatta, a csarnok befogadóképessége jégkorong meccseken 6000, koncertek, egyéb kulturális programoknak, vásárok, nemzetközi és hazai konferenciák és események esetében akár 8000 fő is lehet.
Székesfehérvár polgármestere azt is elmondta, hogy az épület fűtését megújuló energiából, talajszondák segítségével biztosítják – mondhatnánk, ha már költenek, legalább és végre hosszabb távon, és fenntarthatóbb módon gondolkodnak az üzemeltetést illetően, mint például a város másik korábbi nagy sport-presztizsberuházása alkalmával, a Sóstói Stadion esetében.
Cser-Palkovics András kérdésre az is elárulta, hogy a Modern városok program keretében, teljes egészében állami forrásból, nettóban számítva több mint 30 milliárd forintból valósul meg a beruházás – az Európai Közbeszerzési Értesítőből az derül ki, hogy 35 milliárdból – várhatóan jövő év végére.