Szombaton szállították Franciaországba további vizsgálatokra azt a repülőgéproncs-darabot, amelyről már akkor bizonyosra vették, hogy ugyanolyan típusú gépből származik, mint amilyen tavaly márciusban tűnt el az Indiai-óceán felett. A roncsdarabot egy toulouse-i laboratóriumban vizsgálják.
Liow Tiong Li maláj közlekedési miniszter vasárnap közleményt adott ki arról, hogy a talált csűrőlap (flaperon) mindenképpen egy Boeing 777-esből származik, mert ezt igazolták a francia hatóságok, a Boeing cég, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) és a vizsgálatban részt vevő malajziai szakértői csoport.
A Réunionon megtalált bőrönddarabot pedig egy olyan franciaországi rendőrségi laborban elemzik, amely DNS-vizsgálatokra szakosodott.
Réunion partjaira újabb fémdarabokat vetett ki a víz. Ezeket összeszedték, de egy francia tisztségviselő szerint túl korai volna beszélni arról, hogy ezek miből származhatnak – jelentette a Reuters tudósítója a helyszínről.
Repülési illetékesek később cáfolták azokat a sajtóhíreket, hogy újabb lehetséges bizonyítékokat vettek volna nyilvántartásba. Egy mintegy tíz centiméterszer tíz centiméteres fémdarabról, amelyhez egy bőr fogantyú is tartozott, kiderült, hogy egy háztartási létra darabja – mondta a malajziai légi közlekedési hatóság vezérigazgatója, Abdul Rahman.
Egy férfi átadott a hatóságoknak egy mintegy hetven centiméteres fémdarabot, amelyről azt gondolta, hogy egy repülőgép ajtajának darabja lehet, de ezt a feltételezést sem erősítették meg egyelőre. Az ausztrál közlekedési minisztérium vasárnap azt közölte, hogy a hatóságok által újabban megvizsgált tárgyak között eddig “nincs semmi figyelemre méltó”.
A Malaysia Airlines Boeing 777-es típusú gépének eltűnése a polgári légiközlekedés történetének egyik legnagyobb talánya. A gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, és egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban hónapokon át folytatott intenzív kutatások ellenére sem.