Az ellenőrzéssorozatban a revizorok fitnesz-wellness szolgáltatásokat vettek igénybe, sportcentrumba, ismert kozmetikai, fodrászati, valamint kéz- és lábápolással foglalkozó szalonokba látogattak el. Ellenőrzést folytattak például egy dermatológiai bőrkezelő szalonban is.
A nemzeti Adó- és Vámhivatal minden második ellenőrzött cégnél talált valami hiányosságot. Azt tapasztalták, hogy sok helyen titkolják el a bevételeket (nem adnak nyugtát), az alkalmazottakat pedig bejelentés nélkül foglalkoztatják.
Az egyik budapesti kondicionáló terem ellenőrzésekor kiderült például, hogy a vállalkozó a havi bevételeinek felét tagadja le rendszeresen, az eladott bérletek ellenértékéről pedig nem adott nyugtát. Az adóellenőrök igénybe vették egy internetes oldal „fizikai közérzet javító(sic!)” szolgáltatást hirdető kuponakcióját is. Bizonylatot azonban sem a szolgáltatás megrendelésekor, sem annak igénybevételekor nem kaptak.
Az előzetes figyelemfelhívás ellenére a revizorok azt tapasztalták, hogy a szolgáltatást nyújtók körében az átlaghoz képest magasabb a mulasztási arány. A 360 ellenőrzés csaknem fele tárt fel valamilyen hibát, hiányosságot. Ennél is több volt a mulasztás a kialakult és rendszeresen visszatérő vendégkörrel rendelkező szalonoknál.
A májusi ellenőrzéssorozatában több mint 15 millió forint bírságot szabott ki a NAV. Ennyivel azonban nem ússzák meg a trükközők. Az érintett vállalkozások bevallásait utólagosan ellenőrzik, és szükség esetén büntető feljelentést tesznek.
A több mint 15 milliós bírság alapján úgy tűnik: az áprilisi vállalkozói fórumon hiába figyelmeztetett előre a Közép-magyarországi Regionális Adó-főigazgatóság a várható vizsgálatokra. A szépségipari vállalkozásokat „felkészületlenül” érte a NAV ellenőrzése.