HIRDETÉS
Della

Hetzmann Béla Rába-vezér a vámháborúról: Egészen biztosan át kell számolni az üzleti terveket

A magas vámok sokáig nem tarthatóak fenn – mondta a Dellában Hetzmann Béla, a legnagyobb német autógyártóknak beszállító Csabacast Kft. egyik alapító-tulajdonosa, aki egyben a tőzsdén forgó, többségi állami tulajdonban lévő Rába Nyrt. vezérigazgatója.

„Nehéz most pontos választ adni arra, hogy mit tudunk kezdeni a 2025-ös üzleti terveinkkel. Ezek még úgy készültek el, hogy nem ismertük a vámintézkedéseket. Egészen biztosan át kell számolni az üzleti terveket, de annyira az elején vagyunk, hogy még nem mernék találgatni, hogy mi lesz a vége, mi lesz a vámok hatása” – adott gyorselemzést a Dellában Hetzmann Béla, a legnagyobb német autógyártóknak beszállító Csabacast Kft. egyik alapító-tulajdonosa, aki egyben a tőzsdén forgó, többségi állami tulajdonban lévő Rába Nyrt. vezérigazgatója.

Mondhatni tehát, hogy az első sorból figyeli, mi történik a járműiparban, ahol a tavalyi, nehéz év után már éppen a kilábalás visszafogott jelei mutatkoztak vendégünk szerint, mind a Rábánál, mind a Csabacastnál, ám ekkor robbant a bomba: az Egyesült Államok új vámpolitikát vezetett be.

A saját stratégiájukról elmondta, hogy leginkább alkalmazkodni fognak a vevőikhez. Apró reménysugár, hogy

a vámok bejelentése óta eltelt nagyon rövid időben a Csabacast nem tapasztalt változást a megrendelői lehívásokban, azaz a megrendelői igények alakulásában.

Egyelőre tehát minden megy tovább a megszokott kerékvágásban, de senki nem tudja, hogy ez meddig marad így. Abban viszont bizonyos vendégünk, hogy a magas vámok sokáig nem tarthatóak fenn: bár senki nem tudja pontosan, mi a terv mögötti terve Donald Tumpnak, de amennyiben elérik a céljukat, akkor a vámterhek csökkenhetnek. Ennyi kapaszkodó maradt az üzleti világban.

Szóba hoztuk a hétfői találkozót a Nemzetgazdasági Minisztériumban, amelyen a meghívott munkaadói képviseletek, a legnagyobb autóipari cégek kaptak tájékoztatást a kormánytól, ám az ott elhangzottak a Della felvétele idején még nem szivárogtak le a járműipar szélesebb bázisáig.

Összességében tehát lesz hatása az európai gyártásra és kereskedelemre az intézkedéseknek, de annak ereje cégenként nagyon eltérő lehet. Ami a magyarországi gyártók kilátásait illeti, Hetzmann Béla szerint a BMW-t például vélhetően kevésbé fogják érinteni a vámok, a műsorban azt is elmondja, miért.
Beszéltünk még a Rába hadiipari üzletágának jövőjéről, arról, hogy mekkora üzletet jelenthet a járműipari holdingnak az Európai Unió 800 milliárd eurós védelmi projektje.

Hetzmann Béla Rába-vezér a vámháborúról: Egészen biztosan át kell számolni az üzleti terveket
A magas vámok sokáig nem tarthatóak fenn – mondta a Dellában Hetzmann Béla, a legnagyobb német autógyártóknak beszállító Csabacast Kft. egyik alapító-tulajdonosa, aki egyben a tőzsdén forgó, többségi állami tulajdonban lévő Rába Nyrt. vezérigazgatója.
0 seconds of 45 minutes, 46 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Next Up
„Németországban is szükségünk lenne Orbánra” – miért költözik egyre több német Magyarországra?
11:50
00:00
45:46
45:46
 

Legfrissebb epizódok
Ha nagyon vad dolgot kell mondani, Orbán Viktor a miniszterelnök-jelöltségről is képes lehet lemondani a hatalom megtartásáért
Háromharmad
Della
Első kézből
Ziccer
Buksó
Filéző
Reklámszünet
Zöldövezet
Nincs rá szó
Szintén zenész
Europoli
Ötkarikás szemek
Rendszerváltás30
Kilépők
Szerintem
Bárkiből valaki
Sorozatlövő
Határsértők
Olvasói sztorik