Kilenc hónappal azután, hogy a dán sorozatos kampányokat indítottak Dániában az utódnemzésre, az ország készen áll a baby boomra – írja beszámolójában a The Lokal.
2014 nyarán a Spies Travel buzdította először reklámjában a dán párokat, hogy vállaljanak gyereket. A Do it for Denmark! (Csináld Dániáért!) című rövidfilmet azóta 9 millióan nézték már meg.
Tavaly szeptemberben jött ki a második reklám Do it for Mom! (Csináld anyukádért) címen, amiben felvilágosítják a fiatalokat, mekkora örömöt is okoz a szülőknek nagyszülővé válni. Ezt a klipet közel nyolcmillióan tekintették meg.
Nem sokkal később a koppenhágai városvezetés kampányában arra hívta fel a figyelmet, a termékenység nem tart örökké.
Ninna Thomsen, Koppenhága alpolgármestere a TV2 Newsnak elmondta, a szexkampányok nem voltak összehangoltak.
Nem feltétlenül a mi kampányunk növeli a születések számát, de jelentős szerepet vállaltunk a jelenségben. Magam is meglepődtem, hogy ilyen sok kampány folyt le ilyen rövid idő alatt. Rendkívül hatásos volt
– fogalmazott a politikus.
Dániában a termékenységi átlag 2014-ben 1,69 volt, valamivel több mint egy évvel korábban, de 2010 óta ez volt az első, hogy az átlag magasabb volt a tavalyinál.