A Facebook, az Instagram és a WhatsApp anyavállalata, a Meta külön részleget hoz létre a platformokkal kapcsolatos, lehetséges fizetős funkciók azonosítására, és létrehozására – derül ki egy, a Verge által megszerzett, alkalmazottaknak kiküldött hírlevélből.
A hírek szerint ennek létjogosultságát elsősorban az adta, hogy az Apple nemrégiben elhelyezett egy reklámkövető változtatást az iOS-rendszerben, melynek következtében jelentősen megcsappant a vállalat hirdetési üzletágának bevétele. A New Monetization Experiences nevű csoportot Pratiti Raychoudhury vezeti majd, aki korábban a Meta kutatási vezetője volt.
John Hegeman, a csoportot felügyelő monetizációs alelnök, a portálnak adott interjújában elmondta, bár a vállalat elkötelezett a hirdetési üzletág növelése mellett, ez nem jelenti azt, hogy a felhasználóknak a jövőben fizetnie kellene a reklámok kikapcsolásáért. Mindazonáltal jelezte, már most vannak olyan termékek, és funkciók, amikért az emberek hajlandók lennének fizetni. Ennél többet azonban nem árult el a készülő projektekről.
Ugyan a vállalat már most számos fizetős funkciót kínál alkalmazásaihoz, eddig nem tekintették prioritásnak, hogy pénzt szedjenek be a felhasználóktól. Most már azonban a Meta úgy látja, hosszabb távon, akár már öt év múlva jelentős részét képezhetik majd a fizetős funkciók a cég bevételének. Júniusban egyébként Mark Zuckerberg vezérigazgató mondta azt, hogy 2024-ig nem vesznek ki részesedést a fizetős funkciókból és előfizetésekből származó tranzakciókból. Ezt tehát bizonyára vissza fogják forgatni a további funkciók fejlesztésébe.
Nem a Meta az egyedüli közösségi platform, amely a fizetős tartalmakban keresi a plusz profit lehetőségét. Szinte az összes nagyobb felület elkezdett felmérni, vagy bevezetni ilyen opciókat. A Twitternek régóta vannak fizetős funkciói, a Facebook nagy vetélytársa, a TikTok pedig már az év elején elkezdte tesztelni a fizetős alkotói csatornákat. Emellett idén a Telegram és a Snapchat is hozzáadott fizetős szinteket.