A Facebook ellenőrzi azokat a linkeket, fotókat, üzeneteket, amiket a felhasználók egymásnak küldenek a Messenger csevegőn keresztül, de ezt annak érdekében teszik, hogy meggyőződjenek róla: a küldött tartalom nem sérti meg közösségi alapelveiket. Mark Zuckerberg ezt egy podcastes interjúban erősítette meg, amiben a csevegő adatvédelmi gyakorlatáról beszélt.
A cég közleménye szerint az üzenetekből kiszűrt adatokat nem használják fel hirdetésekhez, vagy megfigyelési célokra. Amennyiben a tartalmat sértőnek találják, blokkolják az üzenetet.
Például amikor a Messengerben elküldesz egy fotót, az automata rendszerünk átvizsgálja egy képfelismerő technológia segítségével, hogy tartalmaz-e gyerekpornót, vagy amikor egy linket küldesz, akkor malware-eket és vírusokat próbálunk szűrni. A Facebook azért készítette el ezeket az automatizált eszközöket, hogy gyorsabban megállíthassuk a bántalmazó viselkedést platformunkon”
– írták.
A Twitteren több felhasználó is hangot adott ezzel kapcsolatos szkepticizmusának, egyikük azt írta, hogy miután a Messenger csevegőben valakivel jégkrémekről beszélgetett, nemsokkal később egy olyan reklámot látott a Twitteren, amiben egy jeges nyalánkságot hirdettek. Időről időre felreppen az a pletyka is, hogy a cég telefonok mikrofonján keresztül hallgatja le az embereket azért, hogy célzott hirdetéseket tálaljanak nekik.
Az elmúlt hetek a Cambridge Analytica nevű elemzőcéghez fűződő adatbotránytól voltak hangosak, erre reagálva a Facebook előbb új adatvédelmi felületet készített, majd ahogy előre jelezték, április 4-én közzétették az új felhasználási feltételeket és adatkezelési szabályzatot is. Ebben már egyértelműbben szerepel az is, hogy a Messengerre és az Instagramra is ugyanazok a közösségi alapelvek vonatkoznak, amik a nagy kék közösségi oldalra.