A Facebook minden idők legnagyobb adatbotrányára reagálva előbb új adatvédelmi felületet készített, majd ahogy előre jelezték, április 4-én közzétette az új felhasználási feltételeket és adatkezelési szabályzatot is.
Mint közleményükben írták a cél az volt, hogy:
- egyszerűen, az átlagemberek számára is érthetően leírják, a cég hogyan használja fel a felhasználók adatait a Facebookon, a Messengeren és az Instagramon. Ezen felületeken egységes a szabályzat.
- az új szolgáltatások terén, mint amilyen a facebookos Vatera, azaz a Piactér, és az Élő Videók esetén is egyértelművé tették, milyen adatokat kezel a Facebook – ezek ugyanis az előző szabályzat létrejöttekor még nem léteztek.
- a felhasználók a mobileszközökről gyűjtött adatok köréről és módjáról is tájékozódhatnak.
- az új szabályzat elérhető lesz lokalizált verziókban, így magyarul is: ezen az oldalon tudjuk elolvasni.
Mint hangsúlyozták, az új feltételek és szabályzat nem jelenti, hogy Zuckerberg birodalma újabb felhasználói adatok gyűjtésére, felhasználására, megosztására kérne jogosultságot, ezen paraméterek nem változtak meg a három éve közölt és mostanáig érvényes szerződés óta.
Ahogy az adatvédelmi beállításainkat sem kell újra testreszabni, ez marad a régiben.
Az átdolgozott szabályzat megjelenése utániezen a felületen írhatunk, ha kérdésünk, javaslatunk vagy észrevételünk van.
magyarulA szabályzat végleges verzióját a visszajelzések feldolgozása után teszik közzé. Ekkor kell majd újra rányomnunk, hogy elfogadjuk-e vagy sem.
Kiemelt fotó: Mladen Antonov/AFP