A vásárlóknak az üzletben be kell szkennelniük az okostelefonjukra letöltött Amazon Go applikációt, majd a tömegközlekedésből és a munkahelyekről ismerős belépőkapukon áthaladva szenzorok sokasága figyeli, hogy mit emelnek le a polcokról, és a rendszer ennek megfelelően terheli meg a bankkártyájukat, ami össze van kötve az amazon.com-on regisztrált felhasználói fiókjukkal.
A boltban alapvető élelmiszerek, előre elkészített ételek (szendvicsek, saláták stb.) és üdítők és alkoholos italok szerezhetők be, kifelé pedig senki nem ellenőrzi, hogy mit vásároltunk, mindent a háttérben dolgozó technológia ellenőriz, így az alkalmazás beszkennelését követően tényleg csak körbejár az ember, magához veszi, amire szüksége van, aztán kisétál az üzletből, sorbanállás és hagyományos fizetés nélkül.
Az Amazon még 2016-ban jelentette be a koncepciót, az eredeti tervek szerint már 2017 elején meg kellett volna nyílnia az első üzletnek, de a Wall Street Journal értesülései szerint a boltot „üzemeltető” technológia kifejlesztése jóval bonyolultabb feladat volt, mint ahogy azt a cégnél elsőre gondolták.
Ezt az értesülést az Amazon a hétvégén ugyanakkor cáfolta a CNN-nek, és hangsúlyozták, hogy az Amazon alkalmazottai már egy ideje használják a boltot, és a cég szóvivője szerint már a csak a dolgozóktól származó vásárlások mértéke is meghaladta az előzetes elképzeléseiket.
Az első Amazon Go persze nem véletlenül nyílt Seattle-ben, hiszen itt található a cégóriás központja. A vállalat a jövőben természetesen több hasonló bolt megnyitását tervezi, de a CNN-nek nyilatkozva elárulták, hogy egyelőre minden figyelmük a hétfőn startoló üzletre koncentrálódik.