Szakértők szerint az “iPad-generáció” gyermekei egyre kisebb szókinccsel rendelkeznek majd, mert manapság már a tanuláshoz is számítógépet, tableteket használnak, e-maileznek és más szöveges üzeneteket küldenek egymásnak, viszont jóval kevesebbet beszélgetnek. A gyerekek agya pedig a környezetben zajló beszélgetésekből tanulja meg a legtöbb új szót.
Nem újdonság, amit a londoni King’s College pszichiátriai intézetének munkatársa megállapított: a kutatásuk eredményeiből kiderül, hogy az embereknek egyre kevesebb idejük van arra, hogy gyerekeikkel kommunikáljanak, éppen ezért a gyerekek az okostelefonokhoz, tabletekhez, számítógépekhez fordulnak. Ezek az eszközök pedig elsősorban vizuális, és nem hallható információkat adnak, így a fentiekből következő okokból, kevesebb szó ragad meg a gyermekek agyában. Egy 27 önkéntesen végzett kísérlet során bebizonyították, hogy a szavak megértéséhez és megtanulásához elengedhetetlen, hogy halljuk és utána visszaismételjük az adott szót.
Persze a tabletekre is tölthetünk le olyan alkalmazásokat, amelyek fejleszthetik a gyermekek szókincsét, de azért jobb lenne, ha tényleg többet beszélgetnénk utódainkkal, hogy megadjuk nekik az esélyt, hogy felnőtt korukban választékosan beszélhessenek majd. A kutatók szerint, ha semmiképpen nem tudják megoldani az elfoglalt, hajszolt szülők az elektronikus kütyük kiváltását, legalább figyeljenek oda, hogy valóban gyerekeknek való, oktató jellegű appokkal felvértezve hagyják elöl a tableteket. Máskülönben – kissé eltúlozva – a csemete felnőve csak csipogni fog majd, mint az Angry Birds madarai…