A 24.hu információja szerint a színfalak mögött már hónapok óta folyik az ötletelés arról, hogyan alakítsák át a Liget-projekt egyik legdrágább elemének eddig érvényes koncepcióját.
Az eddigi verzió szerint a historizáló, tornyos-kupolás épület alatt négy szint mélyen több mint 30 ezer négyzetméteres teret alakítanának ki, amelyen egy hatalmas, 350 férőhelyes nyilvános mélygarázzsal kellene osztoznia az intézménynek.
Az, hogy nincs minden rendben a városligeti múzeumi negyed körül, a múlt heti kormányinfón bizonyosodott be. Lázár János a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a kormány a legutóbbi ülésén áttekintette a projektet, és azt a döntést hozta, hogy elnapolja a Városligeti Színház megépítését.
Lázár a Közlekedési Múzeum sorsáról, a műszaki tartalom változásáról nem tett említést, ám az eddig csak szállingózó híreket Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár legfrissebb megnyilatkozása komolyan megerősítette.
Hoppál kedden az M1 Ma Reggel című műsorában a 2017-es költségvetés kulturális kiadásiról beszélt, és egy meglehetősen félreérthető mondattal kitért a Közlekedési Múzeum beruházására is. Az államtitkár leszögezte, hogy teljesen felújítják a múzeumot, de
mellé új objektum is kerül.
Ám a Hoppál által emlegetett „új objektum” nem kerülhet az amúgy is hatalmasra növő kupolás épület mellé a Városligetben fizikailag, legfeljebb szervezetileg.
A tavaly lebontott régi épület nagyjából 5 ezer négyzetméteres kiállítási területet biztosított a gyűjteménynek. Az új, felszíni épületben jóval kisebb helyet kapna vissza a múzeum, ezért, ha elmarad vagy csökken a föld alatti bővítés, az intézmény valóban nem tud mit kezdeni a gyűjteményével.
Tavaly decemberben derült ki, hogy a korábban 7 milliárd forintos építési költségek helyett már a duplájával számolnak a Liget-projekt vezetői. Amikor az intézmény bezárt, Jankovszki Tamás igazgatóhelyettes azt mondta, hogy az új múzeum a külsejében megegyezik majd a régivel, belül viszont nagyobb kiállítási terek lesznek, korszerűbb épületgépészettel és korszerűbb kiállítási technikával felszerelve.
Aztán kiderült, hogy valójában teljesen új épületet fognak felhúzni, de az kisebb lesz, mint a régi, ezért szükség van az alapterület föld alatti kiegészítésére. A Közlekedési Múzeum legutolsó hivatalos építési költségét Vitézy Dávid fél éve jelentette be, az intézmény új igazgatója akkor 15,6 milliárd forintról beszélt. Ebbe az összegbe természetesen még nem számolták bele az újabb “objektum” kialakításának költségeit.