Olvasónk küldte be az alábbi jegyeket, melyeket egy BKK-automatából kapott, amikor tömbjegyet vett:
Tőlünk azt kérdezte,
- Mi ilyenkor a törvényes-etikus teendő?
Hozzátette, nem akar kidobni csak úgy 900 forintot az ablakon. És nem is szeretne a csonka jegy miatt esetleg veszekedni az ellenőrökkel.
Kérdéseit továbbítottuk a BKK-nak, és kíváncsiak voltunk még arra is, hogy
- gyakran fordul-e elő, hogy ilyen (csonka, illetve túlméretes, vagyis nem szabványos) jegyeket ad ki a gép?
- Elfogadja-e az ellenőr az ilyen jegyeket?
FRISSÍTÉS:
A BKK válaszában azt írta, jelenleg több mint 360 db jegykiadó automatát üzemeltet, amelyek a szolgáltatási színvonal jelentős növekedését hozták a közösségi közlekedést igénybe vevők számára. Ennek megfelelően jegykiadó automatáikat szívesen használják ügyfeleik, ezek bonyolítják le a teljes forgalom több mint 50 százalékát. A havi átlag 1,3 millió tranzakció mellett a bejelentett hibák száma rendkívül alacsony, 3 ezrelék körüli (=3900 tranzakció), a hibás nyomtatás pedig a bejelentések igen kis százalékában fordul elő.
A BKK hangsúlyozta, törekszik arra, hogy az ügyfeleit ért, esetleges hibákból származó kellemetlenségeket minél egyszerűbben és gyorsabban kezelje. És itt következik a lényeg, vagyis a válasz arra, amit olvasónk kérdezett:
- Az automaták által nem megfelelően nyomtatott jegy vagy bérlet bármely ügyfélközpontban azonnal kicserélhető, amennyiben a hibás termék egyértelműen beazonosítható.
- Amennyiben a díjtermék beazonosítása nem lehetséges, a BKK az értékcikkel történő esetleges visszaélések elkerülése érdekében kivizsgálja az adott esetet.
Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Róka László