Az EOS fenyegető jellegű sms-eket küldött az ügyfeleinek, például ilyeneket, hogy: „saját érdekében azonnali visszahívását várom”, a „jogi eljárás elkerülése végett fizessen határidőre”, vagy „Szeretné, ha önnel szemben kényszerintézkedéseket foganatosítanánk?”.
A PSZÁF szerint az üzenetek szóhasználata alkalmas volt arra, hogy – kényszerintézkedést vagy egyéb (például rendőrségi vagy büntető jogi) hátrányos eljárást kilátásba helyezve – félelmet keltsen a fogyasztókban. S befolyásolhatta ügyleti döntésüket, hogy fizetési kötelezettségüknek milyen formában és módon tegyenek eleget, vagy esetlegesen vitassák a társaság által támasztott követelés összegét. A több mint 61,5 ezer fogyasztónak összességében bő 102 ezer alkalommal kiküldött üzenetek így megsértették az agresszív kereskedelmi gyakorlatot tiltó törvényi előírást.
A társaság ezenkívül jogsértő tartalmú nyílt levelezőlapokat is küldött több mint 31 ezer, tartozással rendelkező fogyasztónak. A levelezőlapokban szereplő burkolt fenyegetés – „saját érdekében azonnali visszahívását várjuk”– ugyanis szintén alkalmas volt a fogyasztók ítélőképességének torzítására, s tisztességtelen módon befolyásolhatta döntésüket fizetési kötelezettségük teljesítése kapcsán.
A PSZÁF álláspontja szerint az ilyen fenyegető, félelemkeltő kommunikációs gyakorlat felerősített pszichés nyomást gyakorol a követeléskezelésbe vont fogyasztóra. Ezért mindkét jogsértő magatartás folytatását megtiltotta, s összességében 10 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a történtek miatt. Ebben jelentős szerepet játszott az esetek, ill. az érintett fogyasztók nagyon magas száma is.