A programban szereplő témakörök:
• hogyan kezeljük a cég folyamatos változásait
• stratégiaalkotás
• a kommunikáció csatornái és a hiteles kommunikáció
• vezetési stílusok
• humánerőforrás stratégia és menedzsment
• a csapat kibontakozása
• az alkalmazottak ösztönzése
• konfliktuskezelés
A képzés módszerei:
• rövid előadások
• helyzetgyakorlatok
• egyéni és csoportmunkák
• videó elemzés
• játékok
A tréninget egyhónapos konzultációs időszak követi. Ezalatt a tanácsadók négyórás konzultációs kerettel állnak a résztvevők rendelkezésére konkrét cégvezetési problémáik megoldásához.
Kommunikáció
A kommunikációs gyakorlatok során megfigyelhető, hogy a mindennapi kommunikációban milyen folyamatok zajlanak, és melyek azok a tényezők amelyek akadályozzák a hatékony kommunikációt. Egy-egy megbeszélés során sok minden játszódik le emberek között, amit menet közben észre se vesznek, pedig döntő hatással van a megbeszélés kimenetelére, sőt, saját céljaik elérésére is. A gyakorlatok során fény derül ezekre a tényezőkre.
Stratégia
A stratégia fogalmának megbeszélésén túl a résztvevőknek lehetőségük nyílik saját stratégiájukat végiggondolni. E munka során a konkrét célok meghatározásán túl komoly feladat a jelenlegi helyzet elemzése, amihez képest kell meghatároznunk a cég stratégáját annak érdekében, hogy elérjük a kitűzött célokat.
Humán erőforrás stratégia
Ebben a részben bemutatjuk a humán erőforrás stratégia kialakításának minden elemét, részletesen foglalkozunk a toborzás-kiválasztás és a teljesítmény-értékelés kérdésével, és a résztvevők vázlatosan kidolgozzák cégük humán erőforrás stratégiáját.
Változáskezelés – csapatmunka – konfliktuskezelés – motiváció
A stratégia végrehajtása változást jelent a szervezetben, amelynek kivitelezéséhez nagy körültekintésre van szükség. A vezetőnek felkészülten kell kezelnie a szervezetben végbemenő illetve megvalósítandó folyamatokat, úgy kell bánnia az emberekkel és a helyzetekkel, hogy a tervezett stratégia sikeresen megvalósítható legyen.