A gazdasági portál szerint a 0,5 %-os reklámbevétel-arányos adó meglehetősen nagy tehernek tűnik, ráadásul az független attól, hogy közöl-e egy médium időjárási híreket, vagy sem. A tervezetet a Vidékfejlesztési Minisztérium terjesztette elő véleményezésre, közigazgatási egyeztetése jelenleg is zajlik, így egyelőre nem tekinthető a kormány álláspontjának.
A meteorológiai szolgáltatási díj a médiaszolgáltató éves reklámbevételének 0,5 %-a, azt az Országos Meteorológiai Szolgálat Magyar Államkincstárnál vezetett pénzforgalmi számlájára kellene befizetni. A médiaszolgáltatások meteorológiai szolgáltatási díja adók módjára behajtandó köztartozás lenne.
A Portfolio.hu szerint a tervezett díj meglehetősen nagy érvágást jelenthet a médiacégeknek. Amennyiben egy vállalat árbevételéből csak 50 % a reklámbevétel aránya, és 10 %-os árbevétel-arányos profitot tud felmutatni, akkor ez a lépés hozzávetőleg egy 2,5 % pontos társaságiadó-emelésnek felel meg. A médiacégek nagy részének azonban a reklámbevétel-aránya magasabb, a profitja pedig (ha van még egyáltalán) alacsonyabb. Éppen ezért nem zárható ki, hogy elterjed a már nem teljesen ismeretlen működési modell, hogy a reklámbevételeket külön cégbe szervezik a vállalatok.
A szaktárca célja, hogy a meteorológiai tevékenységről egy szakmailag megalapozott jogszabály szülessen, amely tartalmazza a meteorológiai tevékenységet végző személyek jogait és kötelezettségeit, illetve a meteorológiai előrejelzés és a veszélyjelzés végzésének feltételeit, továbbá a meteorológiai szolgáltatás és operatív kutatás anyagi alapjainak egyértelmű biztosítását.