Egy, a fenti konferencia keretében tartott rövidebb szemináriumon az előadók a bevásárlás előtt elfogyasztott (vagy épp el nem fogyasztott) ételek vásárlási döntéseinkre való hatásait elemezték.
Azt különösebb vizsgálatok nélkül is mindenki tudja, hogy éhesen nem a legkifizetődőbb nagyobb bevásárlásba fogni. Kedvenc “brit tudósaink” viszont azt is tesztelték, hogy milyen termékeket és milyen mennyiségben vásárolunk akkor, ha közvetlenül előtte
- egy almát
- egy darab csokis kekszet vagy
- egyáltalán semmit nem veszünk magunkhoz.
Az eredmények egyike az volt, hogy
akik az almát majszolták el, 28%-kal több gyümölcsöt és zöldséget vásároltak rögtön ezt követően, mint akik a sütit kapták.
És ugyanígy, az almaropogtatók 25%-kal több zöldséget és gyümölcsöt vásároltak, mint azok a tesztalanyok, akik egyáltalán nem kaptak mintát. Az “éhesen” vásárolni indulók egyúttal jóval több egészségtelen terméket is vásároltak.
Tanulmányok ide, kísérletek oda, a rendszeres almafogyasztással (puffadásra hajlamosaknak esetleg párolva ajánlott) olyan nagy hibát nem követhetünk el.
Ahogy Márai Sándor is megírta Füveskönyvében a reszelt almáról: az
üdít, megnyugtatja a gyomrot, s szabályozóan hat a belekre. Különösen, ha az almát reszelés előtt tiszta kezekkel, gondosan megmosod, s aztán megöntözöd citromlével. A hosszú életet nem biztosítja ez a szelíd tápszer, de gyomrod és beleid hálásan fogadják ezt a tiszta, gyógyerejű mindennapos ajándékot. S az ember nemcsak szívével és elméjével ember, hanem gyomrával és beleivel is.”