A Pirelli 110 éve van benne a autó és motorsportban. 2010 óta, miután a Bridgestone kilépett a Forma-1-ből, ők az egyetlen gumiszállítói a sportágnak, ahogy 2007 óta a Superbike világbajnokságnak is.
Mivel az általános vélekedéssel a Forma-1 eredményességét 1/3 részt a motor, 1/3 részt a pilóta és 1/3 részt a gumi befolyásolja, mindenképp érdemes odafigyelni arra, ami a Torinóban a minap elhangzott.
2016-hoz képest például elöl hat, hátul nyolc centiméterrel lesznek szélesebbek az abroncsok. Ezzel azt éri el a gyártó, hogy a nagyobb futófelület miatt nem fognak olyan gyorsan túlmelegedni a gumik, amelyeket szerkezetileg is úgy alakítanak át, hogy nagyobb hőmérsékleti tartományuk legyen, így sem a kopás, sem a teljesítményromlás nem lesz akkora.
Az átalakításnak, újításnak köszönhetően a gumikeverékek közti eddigi másfél másodperces különbség egy másodperc alattira csökkenthető.
A szélesebb, strapabíróbb gumiknak köszönhetően a leadott teljesítmény is nőni fog persze. A Pirellinél úgy vélik, pályától függően 2-6 másodperces gyorsulást érnek majd el az autók körönként, ami azért valljuk meg, nem semmi.
Az összsebesség-növekedést első sorban nem az egyenesekben, sokkal inkább a kanyarban lesz tetten érhető. A Barcelonában végzett tesztek alkalmával például a hármas kanyar, ami eddig nem volt padlógázas, immár mindenki számára az lesz , ami 40 km/órás tempónövekedést , és egy g-vel nagyobb terhelést jelent a pilóták számára.
Paul Hembery szerint ez csak a versenyzők számára okozhat problémát, az abroncsok számára nem.
A 25%-kal nagyobb futófelülettel a gumik terén jelentősen nagyobb lett a mozgásterünk. Az autók gyorsabbak lesznek, több lesz az egy kiállásos verseny, a pilóták eljutnak a határig, ami hibákat eredményez, és így előzéseket láthatunk. Ennek így kell lennie. Ezzel újra a versenyzőkről fog szólni a világbajnokság
– jósolta a Pirelli sportigazgatója a 2017-es Forma-1-es idény előtt.