Szolnok, 2016. január 27.
A Szolnoki Főiskola B épületének egyik műszaki oktatóterme 2016. január 27-én. A B épület közel másfél milliárd forintból, eszközfejlesztéssel együtt megvalósult felújítása a Szolnoki Főiskola műszaki képzéseihez teremtett korszerű feltételeket.
MTI Fotó: Bugány János
Belföld

Lázadnak a szülők, ultimátumot adtak

Farkas György
Farkas György

újságíró, hírfőnök. 2016. 11. 21. 09:05

Szerintük most azonnal módosítani kell a Nemzeti Alaptantervet.

 

A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) szerint nincs idő várni 2018-ig, most kell a Nemzeti Alaptanterv minimum követelményeit és az érettségi vizsgakövetelményeket a tanulók jelenleg mért tudásszintjéhez igazítani.

A sorozatos pedagógus-béremelések és az iskolaigazgatók hatáskörének növelése nem emeli az oktatás színvonalát – tudatta az egyesület, amely szerint ezt igazolja a tanulók minden évben vizsgált fejlődése.

Az országos kompetenciamérések “katasztrofális” eredményei, a megbuktatott, javítóvizsgára utasított tanulók százezrei, az évfolyamismétlők tízezrei és az iskolaelhagyók (lemorzsolódók) magas száma is igazolja, hogy gyermekeink küszködnek a megtaníthatatlan és megtanulhatatlan tananyagmennyiséggel.

Az oktatáspolitika nem tesz semmit az áldatlan helyzet megváltoztatásáért – közölte az egyesület, amely szerint oktatási reformokkal, átszervezésekkel, folyamatos jogszabály-változtatásokkal nem lehet a problémákat megoldani.

A “Nemzeti Tesztnek” számító, közel tíz éve folyó képességmérések is bizonyítják, hogy a Nemzeti alaptantervben előírt tantervi követelmények teljesítése megoldhatatlan feladat a tanulók számára.

Az MSZOE követeli, hogy állítsák vissza a gyermekek életkori sajátosságainak, képességeinek megfelelő oktatást, különös tekintettel a tananyagok megtaníthatóságára, a tanulók terhelhetőségére.

Az MSZOE után közleményt adott ki a – szintén Keszei Sándor nevével fémjelzett – Fővárosi Szülők Egyesülete a Gyermekekért (FŐSZEGY) is, amely szerint elsősorban a család joga és kötelessége a nevelés, amelyben az óvodák, iskolák kiegészítő, esetenként hátránycsökkentő szerepet töltenek be. Mivel az alaptörvény szerint a szülő felelős gyermeke taníttatásáért, ezért nekik kell ellenőrizniük, hogy az iskola és a pedagógus milyen színvonalon teljesíti törvényben előírt köznevelési feladatait.

Mit várnak a szülők az oktatáspolitikától?

Törvényesen és etikusan működő állami fenntartású iskolát, amelynek feladata, hogy kiegészítse a szülői nevelést, ahol nem kérnek pénzt mert ingyenes, nem terhelik a tanulókat felesleges ismeretekkel, az osztályozás nem fegyelmező eszköz, nem távolítják el a 16 éven felüli tanulókat, ha csúnyán néznek, ehető ételeket adnak az iskolai menzákon.

A FŐSZEGY a tananyag 50%-os csökkentését, az iskolai korrupció, protekció megszüntetését, a buktatás eltörlését várja.

Az érettségi vizsgák és a javítóvizsgák tisztasága érdekében a videokamerák felszerelését a vizsgák helyszínén.

Az okirat-hamisítás gyanújának elkerülése miatt az osztálynapló (e-napló) lezárását és hitelesítését naponta.

Az egyesület nemcsak a tanulók, hanem a pedagógusok teljesítményét is mérné, alapműveltségi vizsgát vezetne be az általános iskolában a nyolcadik évfolyam végén, az érettségi tárgyakat ötről háromra csökkentené, a szakképzésben megszüntetné a gyermekmunkát, a kizsákmányolást.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.