Az almás cég legnagyobb kihívása nem egy új kütyü feltalálása, nem egy forradalmi szolgáltatás kitalálása, hanem alapítójának túlélése lehet. Persze Steve Jobs és munkatársai tisztában voltak azzal, hogy ez a pillanat előbb vagy utóbb be fog következni, éppen ezért különös fontosságú volt számukra, hogy a céget meghatározó egyediséget valahogy át tudják adni a következő generációknak.
Egy – a nevét nem vállaló – munkatárs nyilatkozott a Los Angeles Timesnak az Apple Egyetemről, amely az oktatás mellett azt is folyamatosan kutatja, hogy a cég mitől ér el sikereket. Az Apple természetesen nem kívánta kommentálni a cégen belül elrejtett oktatási intézményt, de a projektet ismerő emberek elmondása szerint 2009 elején a Yale üzleti iskolájának egykori dékánja vette a kezébe a vezetését.
Jobs maga is megpróbálta összeszedni azokat az alapvető szempontokat és nézeteket, melyek meghatározzák az Apple-t, majd felügyelte azon egyetemi szintű kurzusok létrehozását, melyek ezeket üzleti stratégiákká transzformálták. Az említett „tanok” egyébként – ismerve az Apple termékeit – senkit nem fognak meglepni: egyszerűség, tökéletességre törekvés, elszámolási kötelezettség, figyelem a részletekre, és feltétlen titoktartás.
Persze az, hogy az Apple Egyetem mennyire lesz képes átadni Steve Jobs logikáját, gondolkodásmódját és kulturális génállományát, csak a következő években fog kiderülni, de a magunk részéről nagyon szívesen beülnénk néhány tanórára.