A leállás után a megszokott forgatókönyv szerint zajlottak az események: a leállt szolgáltatásról a felhasználók a működő oldalakra (Facebook, Twitter, stb.) özönlöttek, és bejegyzések és kommentek százaiban próbáltak rájönni, mi lehet a gond és mi a megoldás.
A Skype (hazai idő szerint) délután 2 óra körül a Twitteren szólalt meg először az esettel kapcsolatban. Tájékoztatta az érdeklődőket, hogy a fennakadásokról tudnak, azonban a problémák kivizsgálásának idejére mindenki türelmét kérték. Egy óra elteltével – vagyis 3 óra előtt nem sokkal – megoldási javaslattal álltak elő, amely elsősorban a tapasztaltabb felhasználóknak lehet segítség. Az egyszerű – lehetőleg néhány kattintásból álló – megoldáson még dolgoznak.
A felhasználók mindeközben a nemrég a Skype-ot felvásároló Microsoftra kenik a leállást – véleményük szerint nyilván valamilyen Microsoft-program integrációja (esetleg a Skype integrációja valamilyen Microsoft-programba) a valódi ok. Erre azonban nincs bizonyíték.
A Skype utoljára – még a Microsoft nélkül – 2010. december 22-én állt le ilyen tömegesen. Akkor a rendszert működtető csomópontok közül állt le több.
Windows
1. Zárd be a Skype-ot.
a. Jobb-klikk a jobb alsó sarokban található Skype ikonra
b. Kilépés/Quit.
2. A “rejtett mappák és fájlok” beállítás legyen bekpacsolva
a. Start menübe gépeld a “run” parancsot és Enter
b. Írd be, hogy “control folders” és OK
c. A Nézet fülön belül állítsd be a rejtett fájlok láthatóságát
3. Keresd meg a shared.xml fájlt.
a. Start menüben ismét “run”
b. Gépeld be a következőket: %appdata%skype
c. Leokézás után töröld a shared.xml fájlt.
4. Indítsd újra a Skype-ot
Mac OS X
1. Zárd be a Skype-ot.
2. Menj a következő könyvtárba: ~/Library/Application Support/Skype/
3. Töröld le a shared.xml fájlt
4. Indítsd újra a Skype-ot