A viadal eleje óta végsebesség-problémákkal bajlódó kalocsai alakulatnak kedvezett a végelszámolásba beleszámító utolsó, 202 kilométer hosszú menet, amelyet Toueilából rajtolva még Mauritániában bonyolítottak. A trió 2 óra 46 perc 24 másodperc alatt teljesítette a távot, amely a nap legjobb kamionos ideje lett: ezzel – mivel a versenybíróság előző napi határozata szerint az utolsó szakaszt a korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is csak demonstrációs menetként futják – bebiztosították a kategória ezüstérmét.
Fotó: Facebook/Qualisport
„Hatalmas csatát vívtunk a mai szakaszon, amelyből nagyon jól jöttünk ki” – értékelt az ezüstérmes egység pilótája, Kovács Miklós a qualisport.hu-nak. „A terep kedvezett nekünk, volt sok tevefű, dűne, ráadásul a végsebesség-gondjainkat kompenzálta az is, hogy a nem dűnés részek roppant technikásak, rendkívül kanyargósak voltak. Alaposan megdolgoztunk ezért az eredményért, beleadtunk apait-anyait és jól elfáradtunk, de nagyon megérte. Ma még nem ünneplünk, mert az utolsó látványmenet még hátravan, de Dakarban biztosan nagy bulit csapunk a csapattal, akik minden dicséretet megérdemelnek. Nélkülük ez sosem sikerült volna. 2010-ben nyertünk, de voltunk már bronzérmesek és negyedik helyezettek is. Az ezüstérem mostanáig hiányzott az afrikai kollekciónkból!”
Nem adta fel az autós kategória magyar egysége, az Opel Dakar Team sem: a napok óta motorgondokkal bajlódó Szalay Balázs és Bunkoczi László tovább harcolt, a Mokka ismét felszippantott 17 liter motorolajat, s bár nem jutottak tovább az első ellenőrzőpontnál, további időbüntetéssel folytatják útjukat a cél felé. Eredményük az autósok között még így is a 18. helyet jelenti számukra.
Fotó: Facebook/Qualisport
Marokkó és Mauritánia átszelése után az Africa Eco Race mezőnye már megérkezett Szenegálba: St. Louis-ban táboroznak, míg a január 11-i zárónapon Dakar közelében, az Atlanti-óceán partján futják a szokásos bemutatószakaszt. A 24 kilométer hosszú menet a legendás helyszínen, a Rózsaszín-tó partján zárul majd.