Ötven százalékkal tudta növelni kereskedelmi bevételeit az a rádiós reklámidőket értékesítő cég 2017 folyamán, melynek a felcsúti polgármester is közvetetten tulajdonosává vált december második felében. A Radio Sales House (RSH) Kft. hétfőn délelőtt adott tájékoztatást a saját növekedésével kapcsolatos számokról, valamint egyúttal prognózissal is szolgált 2018-at illetően.
Az RSH az Atmedia és HGY Invest közös leányvállalata. A HGY Invest Krskó Tibor kormányközeli üzletemberé, míg az Atmedia tulajdonosa Tombor András, az Orbán-kormány volt tanácsadója, Habony Árpád hitelezője, a mandiner.hu tulajdonosa, de tavaly december 18-án derült ki, hogy a Visus Kft.-n keresztül megjelent az Atmedia körül Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége, az Opus Global Nyrt. is.
Az RSH az MTVA országos lefedettségű rádióinak (Petőfi, Kossuth, Bartók, Dankó) értékesítése mellett a fővárosi vételkörzetű Sláger FM-nek, valamint továbbá 53 regionális rádiónak is értékesíti a reklámidejét. Ez azt jelenti, hogy a rádiót hallgató 15 év feletti lakosok több mint 70 százalékát az RSH portfólióján keresztül érhetik el a hirdetők.
A Class FM elnémítása után sem zuhant össze a rádiós piac
Az RSH becslése szerint 2017-ben kismértékben bővült a rádiós reklámtorta, köszönhetően főleg annak, hogy a vállalat összefogta a 2016 végére szétaprózódott rádiós szektort, ezáltal a piacon tudta tartani a korábbi országos kereskedelmi adó, a 2016-ban frekvenciáját elvesztő Class FM kereskedelmi 2,5-3 milliárd forintra becsült bevételének döntő részét.
Sikeresen zártuk az évet, hiszen árbevételünk emelkedésének jelentős része a kereskedelmi szektor aktivitásának köszönhető. A hirdetők számára cégünk portfóliója nyújtja a legnagyobb lefedettséget és egyedül kínálunk országos frekvenciákat. Cégünk piaci belépése kellett ahhoz, hogy a hirdetők számára a széttagolt rádiós piac tavaly is vonzó lehetőség legyen, és emiatt a 2016-os rádiós költések döntő része a rádióknál maradhatott. Becslésünk szerint tavaly a hirdetők az országos kampányok 60 százalékánál a mi portfóliónkat választották.
– mondta el Hanák Tamás, az RSH ügyvezetője.
2018-ban tovább bővülhet a rádiós piac
A rádiós reklámpiacon 2017-ben a gyógyszeripari és a gépjármű-kereskedelmi országos kampányok részaránya nőtt a leginkább. Az RSH-n keresztül értékesített országos reklámkampányok között pedig az előző évhez képest a gépjármű, a kereskedelem, a bank és biztosítás valamint a gyógyszeripar megjelenése erősödött.
– tette hozzá az RSH vezetője, aki a Kantar-Mediameter adatokra hivatkozva kiemelte azt is, hogy 2016-hoz képest egy év alatt az RSH portfóliójába tartozó Petőfi Rádió nyerte országosan a legtöbb rádióhallgatót.
Jelezte azt is: Budapest leghallgatottabb rádiója, a Sláger FM, amely szintén az RSH portfólió tagja, tavaly közel 50 százalékkal növelte a műsorait választó hallgatók számát.
Kiemelt kép: MTI Fotó, Kovács Tamás