A Pew Research Center több mint 2000 online hírfogyasztó médiahasználati szokásait vizsgáló legújabb kutatásában azt vizsgálta, hogy hogyan találnak meg az amerikaiak egy hírtartalmat az interneten. Ez alapján az derült ki, hogy például a Facebook számukra ma gyakorlatilag olyan, akár egy hírportál. Ahová bejárnak, megnézik, mi újság az ismerőseikkel és közben innen jutnak el a hírtartalmakra is.
Manapság már csak a felhasználói hírfogyasztás 36 százalékában érvényes az, hogy közvetlenül olyan oldalakat nyitnak meg, ahonnan a híreket beszerzik. Az idő 35 százalékában pedig a különböző közösségi médiás felületeket használják a hírek megtalálásához. Keresőmotorok segítségével is sokan keresnek még híreket, de csak az idő 20 százalékára érvényes ez.
Az adott médiumoktól érkezett e-mail és értesítő szöveges üzenetek, hírlevelek a látogatási idő 15 százalékát teszik ki, míg a barátoktól, családtagoktól érkező üzeneteken keresztül érkező látogatások 7 százalékot jelentenek.
A tanulmány – melyről a minap olvastunk a warc.com szakportálon – érdekes tapasztalata volt az is, hogy amikor arra kérték a hírfogyasztókat, hogy nevezzék meg azt a portált, ahová eljutottak egy linken keresztül és ott olvastak el valamit, nem mindig tudták ezt megtenni. Ez különösen aggasztó lehet a médiatulajdonosok számára, akik a tartalmaikat a Facebookon keresztül terjesztik. Ez Amy Mitchell, a Pew kutatási igazgatója szerint is fontos figyelmeztetés a médiatulajdonosoknak, hogy igyekezzenek közvetlen kapcsolatot kialakítani a közönségükkel, illetve próbáljanak meg önálló márkaismertséget építeni, valamint igyekezzenek forrástudatossá tenni látogatóikat.