Média

Nagy bajban a világ egyik legnagyobb netes cége

Yahoo!
Yahoo!
A Yahoo több mint 1600 fő leépítésére, valamint stratégiai újratervezésre kényszerül súlyos üzleti problémái miatt.  Amit csak lehet, megpróbálnak pénzzé tenni.

Az internetes piac valamikori úttörőjének számító Yahoo Inc. stratégiai alternatívákat keres a legfontosabb, internetes üzletágával kapcsolatban, valamint bejelentette, hogy a munkaerő 15 százalékos leépítésére készül. Így a továbbiakban már kevesebb mint 1000 szerződéses partnerük lesz és globálisan 9 ezer főre csökken a cég létszáma.

A bejelentés egy újabb erős jelzés arra, hogy Marissa Mayer vezérigazgató és az igazgatóság az elégedetlen részvényesek nyomására kész megválni a Yahoo vergődő netes üzletágától, amely lényegében weboldalakból, e-mail szolgáltatásból és online keresőből áll.

A Yahoo vezetője megerősítette, hogy továbbra is fontos célkitűzés az Alibaba leválasztása, és fontos prioritás az alaptevékenység elkülönítése egy fordított spin-off érdekében. Mayer egy, a Reutersnek adott interjúban azt mondta, hogy fogadják a beérkező ajánlatokat, de az elsődleges prioritás most az átszervezési terv megvalósítása.  Azonban vételi ajánlat esetén sem valószínű, hogy a tranzakció 9-12 hónapnál rövidebb idő alatt lezárulhat – mondta.

Pénzzé teszik, amit csak lehet

Az átszervezési terv keretében egyébként a Yahoo bezárja 5 irodáját is, lenyesik a termékeiket, több erőforrást biztosítanak a mobilkeresőre, valamint megpróbálják eladni a nem stratégiai jelentőségű vagyonokat, például egyes ingatlanjaikat és szabadalmaikat. Ezekből 1-3 milliárd dollárnyi bevételt remél a cég.

Az átszervezések során a három főbb platformjukra, a Searchre (kereső), a Mailre (ingyenes levelező), valamint a 2013-ban felvásárolt Tumblr közösségi oldalra, illetve 4 digitális lábra, a hírek, a sport, a pénzügyek és a lifestyle kategóriára fókuszálnak majd.

A változásokkal a cél, hogy 8 százalékkal, 1,8 milliárd dollárra növeljék a mobil, a videós, a natív és a közösségi hirdetési bevételeket, miközben 400 millió dollárral csökkentik a költségeket.

A befektetők a bejelentett tervektől egyébként nem különösebben voltak elájulva, legalábbis a részvények 1,2 százalékkal estek a bejelentést követő órákban kedden, pedig már így is jókora “zakón” vannak túl a befektetők, hiszen az elmúlt 12 hónapban 36 százalékos zuhanást szenvedett el a részvények értéke.

Talán később megnyugvást hozhat, ha a a tervezett intézkedések bejönnek, azok ugyanis számítások szerint 400 millió dolláros megtakarítást hozhatnak, ami már ellensúlyozhatja a bevételek meredek esését.

A webes piac egyik úttörő cége, a Yahoo bevételei 2008-ban voltak a csúcson, és hiába ők a tulajdonosai több, a világ legolvasottabb oldalai közé tartozó portálnak, a cég évek óta képtelen lépést tartani a Google (illetve most már Alphabet), valamint a Facebook cégekkel a hirdetők pénzéért folytatott ádáz küzdelemben.

A Yahoo most is siralmas üzleti adatokat tett közzé, az elmúlt negyedévben 15 százalékkal, 1 milliárd dollárra csökkentek a tényleges bevételei, és 4,43 milliárd dolláros veszteséget értek el a különböző leírások után.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik