Az internetes piac valamikori úttörőjének számító Yahoo Inc. stratégiai alternatívákat keres a legfontosabb, internetes üzletágával kapcsolatban, valamint bejelentette, hogy a munkaerő 15 százalékos leépítésére készül. Így a továbbiakban már kevesebb mint 1000 szerződéses partnerük lesz és globálisan 9 ezer főre csökken a cég létszáma.
A bejelentés egy újabb erős jelzés arra, hogy Marissa Mayer vezérigazgató és az igazgatóság az elégedetlen részvényesek nyomására kész megválni a Yahoo vergődő netes üzletágától, amely lényegében weboldalakból, e-mail szolgáltatásból és online keresőből áll.
A Yahoo vezetője megerősítette, hogy továbbra is fontos célkitűzés az Alibaba leválasztása, és fontos prioritás az alaptevékenység elkülönítése egy fordított spin-off érdekében. Mayer egy, a Reutersnek adott interjúban azt mondta, hogy fogadják a beérkező ajánlatokat, de az elsődleges prioritás most az átszervezési terv megvalósítása. Azonban vételi ajánlat esetén sem valószínű, hogy a tranzakció 9-12 hónapnál rövidebb idő alatt lezárulhat – mondta.
Pénzzé teszik, amit csak lehet
Az átszervezési terv keretében egyébként a Yahoo bezárja 5 irodáját is, lenyesik a termékeiket, több erőforrást biztosítanak a mobilkeresőre, valamint megpróbálják eladni a nem stratégiai jelentőségű vagyonokat, például egyes ingatlanjaikat és szabadalmaikat. Ezekből 1-3 milliárd dollárnyi bevételt remél a cég.
Az átszervezések során a három főbb platformjukra, a Searchre (kereső), a Mailre (ingyenes levelező), valamint a 2013-ban felvásárolt Tumblr közösségi oldalra, illetve 4 digitális lábra, a hírek, a sport, a pénzügyek és a lifestyle kategóriára fókuszálnak majd.
A változásokkal a cél, hogy 8 százalékkal, 1,8 milliárd dollárra növeljék a mobil, a videós, a natív és a közösségi hirdetési bevételeket, miközben 400 millió dollárral csökkentik a költségeket.
A befektetők a bejelentett tervektől egyébként nem különösebben voltak elájulva, legalábbis a részvények 1,2 százalékkal estek a bejelentést követő órákban kedden, pedig már így is jókora “zakón” vannak túl a befektetők, hiszen az elmúlt 12 hónapban 36 százalékos zuhanást szenvedett el a részvények értéke.
A webes piac egyik úttörő cége, a Yahoo bevételei 2008-ban voltak a csúcson, és hiába ők a tulajdonosai több, a világ legolvasottabb oldalai közé tartozó portálnak, a cég évek óta képtelen lépést tartani a Google (illetve most már Alphabet), valamint a Facebook cégekkel a hirdetők pénzéért folytatott ádáz küzdelemben.