A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint a BKV a németektől 14 darab ép, és egy sérült MAN trolibuszt szerzett be. Előbbi kocsikat 38 ezer euróért, tehát körülbelül 11 millió forintért lehetett megvenni, a tizenötödiket, egy sérültet csupán egy euróért kapta meg a cég.
Fotók: Facebook
A járművek úgynevezett “rendszer-illesztési”, tehát honosítási felújításon esnek át, illetve kívül-belül a BKV arculatához szabják őket. Ezek a kisebb-nagyobb ráncfelvarrások 15,5 millió forintba kerülnek darabonként, így az átlag 17,5 éves trolik több mint 26,5 millióért gördülhetnek az utasok elé.
Az első, 142 utas szállítására alkalmas MAN már elkezdte a próbafutást. A BKV munkatársai az ezer kilométeres út közben folyamatosan vizsgálják majd az adott vonal “forgalomtechnikai alkalmasságát”. A próbajárműnek még ezer kilométert kell teljesítenie, de a következő buszok már gyorsabban, csupán száz kilométeres teszt után mehetnek műszaki vizsgázni. A BKV első alacsonypadlós, csuklós trolijait a zuglói trolibuszvonalakra szánják, de végleges döntés még nem született.
Ha minden jól megy, az első felújított trolibusz május végén már utasokat is szállíthat, a többit az év végéig üzemelik majd be. Érdekesség, hogy az új trolikon lesz gyerekkormány, és biztonsági kamera is, amely a sofőr és utasok biztonságára ügyel majd, és minden bizonnyal a zsebeseket is elriasztja. Az egykori német tulajdonos hét buszt már a vásárlás előtt felszerelt kamerákkal, a másik nyolc beszerzése az új tulajdonos feladata lesz.
A Hír24 érdeklődésére a BKK úgy tájékoztatott, hogy egy 2010-es törvény értelmében már lehet képet és hangot is rögzíteni a buszon, illetve megállókban történtekről.