A Unified Communication (UC) jelentős mértékben fejlesztheti egy vállalkozás kommunikációs képességeit azáltal, hogy konszolidálja a kommunikációs eszközöket és csatornákat. Mindez más oldalról költségmegtakarítást is jelent, ami nemcsak a kommunikációhoz kapcsolódó költségekben, hanem teljesen más területeken is jelentkezhet. Jó példa erre a sok telephelyes cégeknél a helyszíni egyeztetések kiváltása videokonferenciával, illetve az ebből fakadó utazási költségmegtakarítás – összegezte Kováts Péter, az Invitel középvállalati igazgatóság vezetője.
Az egységesített kommunikáció még nagyon korai életciklusban van Magyarországon, de ez nemcsak a piac, hanem a technológia miatt is így alakult. A múltban sok volt a drága és „szigetszerű” rendszer, amelyeknél hiányzott az integráció, például mert a telkó és az informatika egymástól elválasztva működött.
Kováts Péter hozzátette: az Invitel már letette az alapjait a megfizethető és fejlett kommunikációs megoldásoknak, amelyekkel összeolvasztható a kommunikáció távközlési és IT eleme. A társaság jelenleg is felhőalapokon kínál hosztolt alközponti szolgáltatást fontos kiegészítő funkciókkal, amelyek nem, vagy csak nagyon drága alközpontokban érhetőek el.
Az info- és telekommunikációs cég úgy látja, mostanra érett meg az idő arra, hogy az UC időszerűségéről a hazai piacon is beszéljünk, és hogy az a vállalati kommunikáció megújításának platformját, szemléletét megjelenítse.
Miért előnyös a BYOD?
A háttérbeszélgetés fő témái az informatikai buzzword-ök (divatszavak) voltak, így a többi között a BYOD-ről is szó esett. A Bring Your Own Device (hozd a saját eszközöd) költséghatékonyságot és teljes mobilitást eredményez az eszközök vegyes (céges és magáncélú) felhasználásával.
Ezek a megoldások azonban egyelőre még nem terjedtek el széles körben. Ennek a legfőbb oka, hogy nem megoldott még a biztonság és kontroll, valamint a céges költségek elszámolhatósága, emellett hiányzik egyfajta „win-win” modell.
Az Invitel komolyan foglalkozik a kérdéssel, hogy a BYOD révén miként tudja tovább növelni az üzleti folyamatok hatékonyságát, és több lépcsőben, fokozatosan tervezi bevezetni ennek az elemeit.