A magyar internetező lakosság 40 százaléka, nagyjából 2,8 millió fő rendel magyar weboldalakról, 16 százalék – több mint 800 ezer fő – pedig külföldi oldalakat használ erre a célra.
Az e-kereskedelemben egyértelmű növekedés látható a tavalyi adatokhoz képest: míg 2014-ben az internetezők 32 százaléka rendelt online, addig idén ez az arány 40 százalékra becsülhető.
A Gemius közelmúltban megjelent e-kereskedelmi riportjából kiderül: az online rendelés nem véletlenül örvend egyre nagyobb népszerűségnek, hiszen kényelmes, könnyen elérhető, nincs sorban állás és külön kedvezményeket is kaphatnak a vevők. A másik oldalon viszont érdemes a rendelésnél körültekintően eljárni és néhány szabályt betartani, hogy valóban öröm legyen az internetes vásárlás.
Az Invitel legújabb edukációs anyaga gyakorlati példákkal szemléltetve mutatja be a sikeres és biztonságos online rendelés kulcslépéseit.
Az internetes vásárlás sokban hasonlít a hagyományos bevásárlásra. Mindkettő esetében saját felelősségünk és érdekünk, hogy odafigyeljünk értékeinkre és adatainkra. Ami a bolti vásárlásnál rutinszerű, azt az interneten még tanuljuk.
Ismerje meg az eladót, szolgáltatót mielőtt választ!
Körültekintően válassza meg a fizetési módot
Online megrendeléskor sarkalatos pont a fizetési mód kiválasztása. Magyarországon legtöbben az utánvételes fizetési módot választják. Ilyenkor a csomagot kiszállító futárnak vagy postásnak fizetnek.
Tévhitek az online megrendeléssel kapcsolatban
A sorozat korábbi infografikáit itt nézheti meg: netbarat.hu/blog