Gazdaság
online-vasarlas(960x640).jpg (Array)

Magyar cég vezeti a 10 legnagyobb hazai webáruház toplistáját

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

gazdaságos. 2015. 07. 08. 10:11

A forgalmi adatok alapján a vezető e-kereskedők 3 millió vásárlásból 50 milliárd forintos árbveételt hoztak össze tavaly.

Korábban a témában:

Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről forgalmi adatok szerinti nyilvános rangsort, így jelenleg a GKI Digital TOP10 listája mutatja a legpontosabban a magyarországi e-kereskedelem szereplőinek fontosságát.

Az összeállítás során magyarországi cégnek tekintették mindazon szereplőket, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy rendelkeznek az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal. Az összehasonlítási alapot pedig a 2014-es online árbevétel adta.

Listájuk rangsorát 1400 webáruházat érintő piackutatásuk és szakértői elemzésük segítségével képezték, a kapott adatokat pedig összevetették a cégek nyilvánosan is elérhető adataival.

10 kereskedő = 50 milliárd forint forgalom

A 10 legnagyobb e-kereskedő összesített online értékesítésből származó árbevétele tavaly meghaladta az 50 milliárd forintot, melyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.

A lista élére a 2014-es eredményei alapján az Extreme Digital került, ezzel ő lett Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.

e-kereskedelmi toplista (Array) 

A listaalkotási szabályok értelmében nem rangsoroltak hivatalos hazai képviselet/leánycég nélküli szereplőket, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai mellett nem mehettek el említés nélkül – jegyezték meg a kutatás készítői. Masszív marketing tevékenysége és márka-ereje miatt, a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.

50 százalék hazai, 50 százalék külföldi

Mint látható, a TOP10-ben – köztük a dobogó legfelső fokán – 5 olyan cég is szerepel, amely többségében, vagy egészében magyar tulajdonban van (Extreme Digital, Libri-Shopline, Bónusz Brigád, Ipon, Játéknet). A 10-ből további 3 helyezett olyan országosan ismert, a piacon már jól bevezetett márka, mely – nagy múltú – offline bolthálózata mellett, online áruházzal csak az utóbbi 5 évben indult el (Media Markt, Tchibo, Tesco).

Egyenlő feltételek, egyenetlen pályán

A rangsor alapja az online értékesítésből származó nettó árbevétel. Azonban mivel a vizsgált 1400 webáruház termékkategóriától, üzleti modelltől, pénzügyi háttértől és piaci múlttól függően más és más utat járt be,a kutatás készítői fontosnak tartották, hogy néhány, egyéb bontási tényezőt is vizsgáljanakk. Ezért jelezték külön-külön a top három 5 évnél fiatalabb, a magyar tulajdonú illetve az 5 évnél fiatalabb magyar márkák teljesítményét is. 

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

2871252 06/13/2016 US soldiers during a stop of the US armed forces in Riga in the course of the Dragoon Ride II of the Saber Strike-2016 international exercise. Taisija Voroncova/Sputnik
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.