Hideghívásnak nevezzük, amikor – főleg értékesítési céllal – ismeretlenként telefonálunk más cégekhez. Az ilyen hívások sokaknál a „nem szeretem” kategóriába tartozik. Valóban nem a legkönnyebb műfaj, de egyáltalán nem lehetetlen, hogy így találjon újabb üzleti partnerekre.
Hogyan érheti el, hogy kapcsolják a főnököt?
Jegyezze meg a titkárnő vagy a recepciós keresztnevét, így ha legközelebb telefonál, mindjárt személyesebb hangvételben indíthatja a beszélgetést. Ráadásul így még ki is tűnhet a „tömegből”. Természetesen a bemutatkozásról (név, cégnév, esetleg titulus) sose feledkezzen meg.
„A segítségét szeretném kérni”: tapasztalt call centeresek szerint ez a hideghívások kulcsmondata. Így könnyebben elérheti a célját, és sokkal több új információhoz juthat. Tesztelje a következő tárcsázásnál!
A másik profi fogás a túl komoly hangvétel helyett a humor bevetése. Ez elsőre lehet, hogy furcsán hangzik, de rendkívül hatásos lehet. Például: „Üdvözlöm, Judit. Tegnap beszéltünk, még mindig Kiss Sándor vagyok a Bodnár és Kiss Kft-től. Ha jól tévedek, akkor ma is nagyon elfoglalt.”
Ha mégis ragaszkodik a komolysághoz, akkor is tompíthat ezen, hogyha a lehetőségekhez képest közvetlenebb hangnemre vált. Például: „Hallom, hogy nagy a zaj. Biztosan nem lehet könnyű így dolgozni.” Ezzel meglepheti a másik félt, aki ahhoz szokott, hogy mindenki célirányosan a főnökét kéri. Másrészt érdemes kicsit elterelni a beszélgetést, mert később ügyes átkötéssel visszakanyarodhat az eredeti kéréshez.
Mielőtt felhívja a kiszemelt vállalkozást, nézze át a honlapjukat! Majd az így összegyűjtött információkat fűzze bele a beszélgetésbe. Ez már önmagában is segíthet, hogy jobban ráhangolódjon a telefonálásra, és a vonal másik végén is érzik, hogy valóban érdeklődik az adott cég iránt.