A magyar munkavállalók erős kettesre értékelik főnökeik teljesítményét – legalábbis egy vizsgán ennyit érne a lehetséges 10-ből megszerzett 5,9 pont – derült ki a Kelly Services legújabb felméréséből.
Mindössze a válaszadók 29 százaléka érezte úgy, hogy megfelelő felkészítést kapott a vezetőjétől ahhoz, hogy sikeres legyen a jövőben. 55 százalék ezzel szemben úgy véli, nem kapta meg ehhez a kellő segítséget, 16 százalék pedig bizonytalan. A felmérés résztvevőinek majdnem fele (45 százalék) ajánlaná jelenlegi munkáltatóját barátjának vagy ismerősének.
„A dolgozók által munkaadóikról alkotott kép, az általuk megfogalmazott vélemény igen hiteles információforrásnak számít, és egyértelmű jelzést ad arra nézve, hogy miként menedzselik az embereket egy adott szervezetben, illetve hogy melyek a legjobb munkahelyek. Ezek a vélemények jelentősen befolyásolják azt, hogy egy-egy vállalkozás mennyire lehet vonzó a tehetséges munkavállalók szemében, és mennyire képes őket megtartani” – kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója.
Kiből lesz jó vezető?
Az úgynevezett Y generáció (a 18-29 évesek) és az X generáció (a 30-47 éves korosztály) képviselői egyetértenek abban, hogy az X generáció tagjai közül kerülnek ki a legjobb vezetők, a náluk idősebbek, a „baby boomer” generáció (a 48-65 éves korosztály) tagjai ugyanakkor kifejezetten meg vannak győződve róla, hogy az ő generációjukhoz tartozó menedzserek nyújtják a legjobb teljesítményt.
A válaszadók több mint negyede szerint a jó főnök legfontosabb ismérve a vezetési stílus, ezt követi a jövőkép és a világos iránymutatás (21 százalék) majd a személyiség (19 százalék).
Sok helyen zsarnok a főnök
A válaszadók csaknem fele (45 százalék) véli úgy, hogy a munkahelyén jellemző vezetési stílus leginkább a munkatársak bátorítására vagy bevonására épül. 38 százalék ezzel szemben úgy gondolja, hogy az ő munkahelyén ellentmondást nem tűrő vagy kifejezetten elnyomó vezetési stílus uralkodik.
A résztvevők egyharmada érzi, hogy munkahelyi erőfeszítéseit elismerik és díjazzák. Ezeknek a dolgozóknak nagy hányada (65 százalék) szerint ez azt jelenti, hogy „felfigyel rájuk a menedzsment”, míg 21 százalék prémiumban vagy más, hasonló ösztönzésben részesül. A válaszadók tizede pedig valamilyen erre a célra létrehozott program keretében kapja meg a megérdemelt elismerést.
A megállapítások a Kelly Global Workforce Index felmérés részei, ami mintegy 97 ezer ember véleményét gyűjtötte össze 30 országból, köztük több mint 7300 magyar munkavállalóét.