Grád Ottó arra számít, hogyha a keresleti-kínálati viszonyok nem fordulnak szélsőséges irányba, az olajár a 80–85 dolláros tartományban marad, így néhány forintos elmozdulásokra lehet számítani a benzin és a gázolaj esetében a nyáron.
Adásunkban reagált a Nemzetgazdasági Minisztérium múlt heti közleményére, amelyben a Nagy Márton vezette tárca határozottan felszólította a hazai üzemanyag-forgalmazókat az árszabásuk régiós átlaghoz igazítására. Csakhogy ezzel van egy alapvető módszertani gond – túl azon, hogy például a lengyel és bolgár árakat szerinte nem lenne indokolt figyelembe venni –, mégpedig az, hogy az egyes piacok árképzése nem hasonlítható össze teljes mértékben a beszerzési források, az ellátási láncok, valamint a kereskedelmi és adópolitikai különbözőségek miatt. Az összehasonlító számítások alapjául vett európai uniós adatbázis módszertana is különböző, így nem veszi figyelembe teljes körűen a nemzeti piacok eltérő adottságait.
A MÁSZ tagjai mindenesetre igyekeztek alkalmazkodni a kormány diktátumához – tegyük hozzá, hogy a hétfőn bejelentett áremelés kilóg a sorból.
A műsorban arról is beszéltünk, hogy a vártnál lassabb lehet az áttörés a járművek meghajtásánál, és még az sem biztos, hogy az elektromosság válik egyeduralkodóvá,
Kiderül továbbá, mi lett a Gazdasági Versenyhivatal tavaly beharangozott átfogó piaci ellenőrzéséből, és miért futott fel a prémium üzemanyagok forgalma az elmúlt hónapokban.