Több száz métert sétálnak, majd a forgalmi előtér betonján várnak repülőgépükre a Ryanair utasai. Az interneten több beszámoló kering a cég módszeréről. Volt, aki fél órát állt a szakadó hóban, de a 45 perces várakozás sem ritka. A kordonok közti pár száz méteres séta után, mint egy buszmegállóban úgy várakoznak az utasok, akiktől a leszálló gép alig pár méterre áll meg. A repülőből kipakolják a csomagokat, gyorsan megtankolnak, majd indulhat is a következő járat – írja a hirado.hu.
A Budapest Airport szerint ez bevett szokás a diszkont-légitársaságoknál. A kordonos rendszert a hatóságokkal közösen dolgozták ki és az teljesen biztonságos. “Azért vannak ott a kordonok, hogy ne mászkáljanak el. Egy meghatározott területen lehet mozogni. Ez teljesen biztonságos, a repülőgépek pontosan beállnak minden egyes járatnál a megadott helyre” – nyilatkozta Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője.
A híradónak név nélkül nyilatkozó reptéri dolgozó szerint sokan nem tudják, hogy tilos a kordonon kívül mozogni. “Megállnak fotózni is, meg nem követik a kordont, nem követik az utasításokat, nincs ott végül is senki velük” – mondta a munkatárs. A fapados légitársaság így spórol utasonként 50-80 forintot. A Malév megszűnésével egyre több ilyen járat kap helyet a Liszt Ferenc repülőtéren.
A Ryanair írásban és csak röviden válaszolt a köztévé híradójának kérdéseire. Arra, hogy ez csak egy átmenetei rendelkezés-e, valamint télen is marad-e a szabadtéri várakozás, azt válaszolták: “A Ryanair folyamatosan felülvizsgálja és fejleszti a beszállítási eljárást mind a 160 repülőterén.”
Mint korábban megírtuk, több költségcsökkentő intézkedést is bevezet a Ryanair. Csökkenti a fedélzeti magazin méretét, így a “Let’s Go with Ryanair” című magazin ezentúl A4-es helyett A5-ös méretben készül. Ugyancsak a súlycsökkentés érdekében kevesebb jeget visznek fel a stewardesek a fedélzetre, emiatt az utasok mostantól kisebb adag jeget kapnak az italaikba. Sőt a zsúrkocsi és az ülések súlyát szintén csökkentik a jövőben.