Szerdán írtuk meg, hogy nem is olyan bagatell a Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára ellen folyó OLAF-vizsgálat, mint ahogy azt Homolya állítja. Az Európai Unió csalás elleni hivatala ugyanis azt javasolja, hogy fizessék vissza azt a 3,3 milliárd forintot, vagyis a teljes támogatási összeget összeférhetetlenség miatt.
Az államtitkár 2010 júniusa és 2012 májusa között az uniós pénzelosztás csúcsszervezeténél, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél (NFÜ) volt végrehajtási elnökhelyettes és 2010 óta folyik ellene vizsgálat, amely szerint közbeszerzési tanácsadó cégekben volt érdekelt, részt vett egy sor uniós projekt előkészítésében és ezeknek a beruházásoknak egy része még folyamatban volt, amikor az NFÜ elnökhelyettesévé nevezték ki.
Aznap a 444 adott hírt arról, hogy a Közbeszerzési Hatóság elnöki kabinetvezetője 2016 januárja óta Homolya NFM-es személyi titkára, Szűcs Gabriella. Homolya 2017-es közlekedéspolitikai államtitkárrá való kinevezése után Szűcs lett a Magyar Közút felügyelőbizottsági elnöke is. Homolyának és feleségének is van még közbeszerzésekben érdekelt cégük, de a Közbeszerzési Hatóság szerint nincs összeférhetetlenség Szűcs munkakörei között, ahogy az NFM se lát problémát ebben.
Míg korábban a kabinetvezető szó szerepelt a neve mellett, most már „elnöki koordinátor” kifejezést használják, amelyből úgy tűnik, mintha a Szűcs Gabriella nem vezető beosztású lenne. Az internet megőrizte a honlapok korábbi változatát, de a KH régi honlapján is kabinetvezetőként szerepel Szűcs.
Kiemelt kép: MTI/Soós Lajos