Az EU-s közbeszerzési értesítőben pénteken megjelent hirdetmény szerint a MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. 270 millió forint értékben kötött keretszerződést két, diákmunka-közvetítő céggel a következő munkakörök betöltésére:
- irodai adminisztráció,
- segédmunka,
- állomási segítő,
- kerékpáros segítő,
- pénztári kisegítő,
- hangos utastájékoztató-készülék kezelő,
- automata karbantartó,
- gyakornok (mérnök, gazdasági, marketing, beszerzési, HR gyakornok) felsőoktatásban részt vevő nappali tagozatos hallgatók).
Gyógyír helyett sebtapasz?
A Nebuló-Meló Iskolaszövetkezet és a Get Work Trend Kft. egy éven át biztosítja a fiatalokat az ajánlattételi felhívás szerint, azonban a MÁV-Start a szerződés időtartamát egyoldalú nyilatkozattal további egy évvel meghosszabbíthatja. Ezzel az opcióval együtt jön ki a 270 milliós összeg.
A Napi.hu idén januárban arról írt, hogy a vasúttársaság óriási létszámhiánnyal küzd. Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke a Hír TV-ben arról beszélt, hogy ezerfős a létszámhiány a vasúton, és a jelenség minden területet érint.
A szakszervezet már tavaly is többször felhívta a figyelmet a MÁV-nál uralkodó munkaerőhiányra, augusztusban 800 betöltetlen álláshelyről beszéltek. A romló tendenciát mutatja, hogy 2015 végén nagyjából 233 dolgozó hiányzott az állami vasúttársaságtól.
Az érdekvédők szerint a munkaerőhiány oka az elvándorlás, illetve az, hogy nem érkezik megfelelő létszámú utánpótlás a tömegével nyugdíjba vonuló dolgozók helyére. A Vasutasok Szakszervezetének adatai szerint 2019-ig további 4 ezer MÁV-alkalmazott számára esedékes a nyugdíjazás.
A MÁV cikkünk megjelenése után ezt írta lapunknak:
A vasúttársaság 2004 óta foglalkoztat diákokat különböző, nem vasútszakmai munkakörökben, azaz nincs összefüggés a munkaerőhiány és a most megjelent hirdetmény között. Egyszerűen arról van szó, hogy a MÁV START elsősorban a nyári utazási idény során a megnövekvő forgalom zökkenőmentes kiszolgálása, a jobb utastájékoztatás érdekében, illetve például a kerékpárok vonatra emelésénél a fiatalok munkájára is számít a turisztikailag frekventált vasútállomásokon (pl. balatoni állomások, budapesti pályaudvarok). Az utóbbi években a szolgáltatási színvonal javítása érdekében már egész évben egyre több vasútállomáson, sőt egyes vonatokon is segítik az utasokat a diákok ( így pl. állomási segítőként, állomási általános információsként, irodai adminisztrációs munkatársként, kerékpáros segítőként, információs, hangosbemondó munkatársként). A vasúttársaság eredményes közbeszerzési eljárás lebonyolítása után keret-megállapodást kötött a szolgáltatással kapcsolatban.