Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a magyar diákok a tíz évvel ezelőtti eredményeikhez képest matematikában visszaestek, szövegértésben viszont javítottak, ugyanakkor eredményeik átlaga alatta marad a fejlett ipari országokat tömörítő OECD-országok átlagának. A magyar diákok ennél biztosan tudnak jobbat is írni, ezért az alap- és középfokú iskolák fenntartói levelet kaptak az Emberi Erőforrások Minisztériumából, Hoffmann Rózsától személyesen.
Dörgedelem és ultimátum
Már a kiküldött levél tárgya is lényegre törő: „Felhívás intézkedésre”. De a lényegi részek csak ezután következnek. „Mint ahogy a sajtóhírekből is bizonyára már értesült, […] a 15 éves magyar tanulók teljesítménye romlott.”
Kép: innen
De az EMMI kitalálta a megoldást, majd el is küldte minden érintettnek. „Az iskolával készítsen olyan célzott, javasoltan két évre szóló intézkedési tervet, amely a kormányzati célokkal összhangban kifejti a tanulói teljesítmények javítása érdekében az egyes iskolák tervezett programját.” Mindezt pedig jövő február 15-ig várja az államtitkár asszony.
Államosítás a tankönyvpiacon
Pedig mi azt hittük, a magyar oktatási rendszerrel minden a legnagyobb rendben, az egyetlen problémát, amit talált a kormányzat, a tankönyvpiac államosítását pedig éppen most „orvosolja” a minisztérium. Ennek értelmében a jövőben az EMMI minisztere mondhatja meg, ki írhat tankönyvet, ő hagyja jóvá, az iskolák pedig minden tárgyból két könyv közül választhatnak majd.