Az elmúlt néhány nap igen érdekesen alakult a Móra Kiadó háza táján, hiszen előbb kiderült, hogy a szinkronszínész-író Epres-Madarász Éva Hullámvasút című regényének meleg párokat is bemutató második része nem jelenhetett meg a könyvhétre, rövidesen pedig bejelentették: tizennyolc évnyi munka után távozik a posztjáról Dóka Péter, aki 2005-től szerkesztőként, 2019-től pedig főszerkesztőként dolgozott a Móránál, nevéhez pedig számos gyerek- és ifjúsági könyv, valamint hangjáték és színdarab mellett többek közt a Fekete István-sorozat felújítása, illetve az ifjúságnak szóló Tabu könyv megjelentetése kötődik.
A Népszava arra volt kíváncsi, hogy mi lehetett a könyv kiadásának gátja, mire a Móra kijelentette:
a Móra Kiadó Zrt. mint gazdálkodó szervezet tevékenységét a mindenkor érvényben lévő jogszabályok betartásával végzi, a kortárs gyerek- és ifjúsági irodalmi alkotások kiválasztásánál egyik legfontosabb szempontja, hogy az adott mű megfelelő irodalmi értéket képviseljen,
nem túl leplezetlenül utalva arra, hogy Epres-Madarász munkája nemes egyszerűséggel nem ütötte meg az általuk megszabott mércét.
A lap arra is rákérdezett, hogy a döntés bármiféle összefüggésben van-e a kötet témáival, így a kirekesztéssel, vagy épp a család széthullásával, mire
– épp úgy, mint akkor, mikor az ügy Dókával kapcsolatos összefüggéseire kérdeztek rá.
A magyar irodalom állóvizét emellett egy másik történés is borzolja: nemrég kiderült, hogy a pedofíliát és a transzneműséget a homoszexualitással orosz mintára összemosó homofób törvény miatt az ifjúsági polcról a szórakoztató könyvek közé került egy magyar regénysorozat a Libriben.