Xiao-Yong Wei professzor új fejlesztése alkalmas az unalmi- és az érdeklődési szint mérésére is. A program minden egyes tanulót megvizsgál, az arckifejezés alapján pedig megállapítja, hogy az az adott pillanatban az illető boldog, semleges, vagy éppenséggel egykedvű.
A szakértő elsődleges célja a rendszer bevezetésével nem az unatkozók kiszűrése és móresre tanítása, hanem a tanárok képességeinek fejlesztése. Az eszköz által mért adatok elemzésével ugyanis az oktató utólag ellenőrizheti, hogy mennyire ragadta meg a közönség figyelmét az előadás. A lelkiismeretes pedagógusok ezek után eldönthetik, hogy szükséges-e a stílusukon, vagy esetleg a tananyagon változtatni.
A csengtui Szecsuán Egyetem oktatója először öt éve kezdett el arcfelismerő programokat alkalmazni. Wei visszaemlékezései szerint karrierje elején sokszor elfelejtette kitöltetni az órák előtt a katalógust, ezért alternatív módszert kellett találnia a probléma megoldására. A szakember így jutott el az arcfelismerőhöz, melynek segítségével ellenőrizni tudta, hogy mely hallgatók látogatják rendszeresen az óráit.
Azóta az oktató több egyetemi kollégájával is megismertette a módszert, amely sokaknak meg is tetszett. Wei bízik benne, hogy az unalmat mérő arcfelismerőnek hasonló sikere lehet a tanárok, sőt, akár a kutatásvezetők körében is.
Fel lehetne használni egy sor szociológiai tudományban, pszichológiai munkákban, vagy oktatási kutatásokban.
– állapította meg a szakember.
Az arcfelismerő rendszereket egyre több helyen használják Kínában. Az Uber például áprilisban vezette be helyi autóinál az új szolgáltatást, tavaly pedig a világ első arcfelismerő ATM-jét mutatták be az ázsiai országban.
(Via: The Telegraph)