Apple released am update of it’s current firmware for iOS devices after Egyptian journalist Ahmed Mansoor had been targeted on his phone with spyware made by an Israeli company that specialises in the intelligence gathering through personal, electronic devices. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Gazdaság

Trónfosztás: már nem az Apple a világ legértékesebb márkája

Vaskor Máté
Vaskor Máté

újságíró. 2017. 02. 01. 18:36

Korábban a témában:

Oda az iPhone-gyártó öt éve tartó egyeduralmának: a Brand Finance értékelési és stratégiai tanácsadó szerdán közzétett tanulmánya szerint jelenleg a Google a legértékesebb márka.

Tavalyhoz képest a Google pénzbeli értéke 24 százalékos emelkedéssel 109.5 milliárd dollárra nőtt, miközben az Apple-é 145.9 milliárdról 107.1 milliárdra esett.

A Google-nek nincs komoly kihívója a piacán, ami komoly tartóoszlopa a hirdetési bevételeinek

– írja riportjában a Brand Finance.

David Haigh, a cég vezérigazgatója elmondta, az Apple az elmúlt időszakban nehezen tudja tartani technológiai előnyét a riválisaival szemben.

Az iPhone új készülékeivel csökkentek az Apple hozamai, és vannak arra utaló jelek, hogy a cég elérte a márka telítettségi pontját. A kínai piac egyre versenyképesebb, a helyi szereplők kezdik átvenni az irányítást.

Az ötszáz márkát vizsgáló tanulmány harmadik helyén az Amazon végzett a maga 106.4 milliárd dolláros értékével. A negyedik az AT&T amerikai telekommunikációs vállalat (87 milliárd dollár), az ötödik pedig a Microsoft (76.3 milliárd dollár) lett. A Facebook “csak” a kilencedik helyet szerezte meg 62 milliárd dolláros monetáris értékkel.

A legerősebb márka cím tulajdonosa a Lego lett, a vállalatot sorrendben a Google, a Nike, a Ferrari, a Visa és a tavalyi győztes Walt Disney követi.

(Independent)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.