A NASA a következő SpaceX Falcon Heavy fellövése során próbálja ki az első környezettudatosabb rakétaüzemanyagát, de persze nem magán a Falconon: egy kicsi, doboz alakú űreszközt juttat vele a világűrbe, és megnézi, mennyire biztonságosan működik az új üzemannyaggal a szerkezet. Az STP-2 névre keresztelt projekt a légierő egyik programja, a Space Test Program 2 rövidítése, ami annyit tesz csak: űrteszt program 2.
Az úgynevezett zöld hajtóanyag infúziós misszió (Green Propellant Infusion Mission, GPIM) az AF-M315E nevű hidroxil-ammónium-nitrát üzemanyag és oxidálószer keveréket használja arra, hogy biztonságosabban és környezettudatosabban hajtsa meg az űreszközt. A NASA rakétái és műholdjai jelenleg nagyon mérgező és maró hatású hidrazin üzemanyaggal működnek, ami ráadásul nem is a legbiztonságosabb az emberes űrmissziók során sem.
A hidroxil-ammónium-nitrátnak sok előnye van a hagyományos hidrazinnal szemben, többek között 45 százalékkal sűrűbb, mint a most használt anyag, így ugyanakkora területen sokkal többet lehet belőle tárolni. Ezen kívül 50 százalékkal magasabb teljesítményt nyújt, mint a hidrazin egy adott mennyiségben, jelentették ki a kutatók egy sajtóközleményben. Ráadásul a fagyáspontja is alacsonyabb, ami azt jelenti, hogy
Steve Jurczyk, a NASA Űrtechnológiai Misszió Igazgatóságának adminisztrátora elmondta, hogy fontos olyan üzemanyagot fejleszteni, ami kevésbé károsítja a környezetet, biztonságosabb az emberekre nézve, és még olcsóbb is, mint a korábbiak. A jelenlegi kombinációt már évek óta fejlesztik.
A Falcon Heavy a tervek szerint június 24-én indul majd a világűrbe.