Egy munkakapcsolat tipikus előzménye, hogy a munkaadó bekéri a reménybeli munkavállaló önéletrajzát. Ez az első benyomás, amely jobb esetben indokolttá teszi, hogy a képet tovább árnyalja egy (vagy több) állásinterjú. A folyamatot nem túlzás randevúkhoz hasonlítani, hiszen az ember a legjobb oldalát próbálja megcsillogtatni annak érdekében, hogy a másikat meggyőzze: ő az igazi.
A mézeshetek után azonban jön a kegyetlen valóság, és (jobb esetben már a próbaidő alatt) kiderül, hogy a kapcsolat működőképes-e vagy sem – a munkavállaló naplopó vagy sztahanovista. Az esetleges csalódásokat elkerülendő egyre több munkaadó próbál az interneten is utánajárni, hogy az adott jelölt illeszkedik-e a csapatba, képes lesz-e az elvárt teljesítményt nyújtani. Egy új tanulmány szerint nem hiába.
Bár az ember a közösségi oldalakon sem feltétlenül őszinte, a 146 egyetemista bevonásával készült kutatás eredményei egyértelmű összefüggést mutattak a Facebook-profil és a munkahelyi teljesítmény megítélése között.
A tanulmány szerzői szerint az internetes lábnyom amiatt szolgálhat jobb mérőeszközként egy egyszeri tesztnél vagy tesztsorozatnál, mert több évre visszamenően, ráadásul viszonylag őszintén tartalmazza az ember tevékenykedéseit, vagyis jobban felmérhető a személyiség milyensége.
Ti mennyire figyeltek a közösségi oldalakon megjelenített énetekre?