A katamarán hétfőn hagyta el Monte Carlo kikötőjét, küldetésének tudományos célja a megújuló energiák kutatása.
A hajó közel 31 méter hosszú, szélessége eléri a 15 métert. A napelemek 13 tonnát nyomnak, ez a hajó 60 tonnás összsúlyának kis híján negyede. Az 530 négyzetméteres fedélzeten 825 napmodul van, rajta 38 ezer fotovoltaikus cellával.
A katamarán ezek, illetve elektromotorok révén működik. Feltöltött napelemekkel a hajó három napig tud haladni anélkül, hogy sütne a Nap, a fotovoltaikus cellák ugyanis árnyékban is képesek energiát termelni.
A PlanetSolar a németországi Kiel kikötővárosának egyik hajógyárában készült, az ötlet Raphael Domjan vállalkozótól és Gérard d’Aboville kalandkeresőtől, az Atlanti- és a Csendes-óceánt első evezősként átszelő hajóstól származik.
Az építési költségek elérték a 12,5 millió eurót (3,5 milliárd forintot).
A napelemes katamarán útja keletről nyugatra, az Egyenlítő mentén vezet: az Atlanti-óceánon és a Panama-csatornán át a Csendes-, majd az Indiai-óceánra, végül a Szuezi-csatornán vissza a Földközi-tengerre. Útja során a hajó több nagy nemzetközi kikötőben – többek közt Miamiban, Cancúnban, San Franciscóban, Sydneyben, Szingapúrban és Abu-Dzabiban – is megáll.
VIDEÓ A KATAMARÁN LELEPLEZÉSÉRŐL:
AJÁNLOTT LINK:
Ahol követni lehet a katamarán útját: PlanetSolar (francia nyelven)