A brit Carbon Disclosure Project utódja, a CDP arra kérte a világ nagyvállalatait, hogy vázolják fel, mire számítanak a klímaváltozással kapcsolatban: a megváltozó körülmények és az extrém időjárás várhatóan hogyan fogja megváltoztatni a cégük profilját, és hogyan fog hatni az eladásokra. Keveset foglalkozunk ugyanis vele, de a gazdaság teljesen át fog alakulni, ha tényleg komolyan megváltoznak a környezeti körülmények – vannak olyan cégek, akiket ez aggodalommal tölt el, az Apple és a Google viszont teljesen optimista, számolt be róla a Bloomberg.
A cél az volt, hogy a CDP felmérje: a cégek mennyire vannak tisztában a fenyegetéssel, mit tesznek azért, hogy enyhítsék a környezetszennyezést, és hogyan készülnek fel a megváltozott körülményekre.
A Bank of America nem túl derűlátó például: fél, hogy a tengerszint emelkedésével az elárasztott otthonok után az emberek nem fogják fizetni a hiteleiket. A Walt Disney fél, hogy a vidámparkjaik túl forrók lesznek ahhoz, hogy ennyi látogatót vonzzanak. A Coca Cola pedig aggódik, hogy nem lesz elég édesvíz ahhoz, hogy legyártsa a termékeit.
Más viszont a pozitív oldalát fogja meg a dolognak: az Apple biztos abban, hogy az iPhone-jai még a legszélsőségesebb körülmények között is kelleni fognak az embereknek. Úgy gondol a termékeire, mint egy segítőre, ami „elemlámpaként vagy szirénaként funkcionálhat, segítséget nyújthat az elsősegélyhez vészhelyzetekben, rádióként használható, és autóakkumulátor vagy kézi hajtóerő segítségével napokra is fel lehet tölteni”.
A Google sem aggódik: úgy gondolja, hogy a Google Earth segítségével meg lehet vizsgálni a környezet változását, ami pozitív hatással lehet a felhasználókra,
Azt is érdemes megjegyezni, hogy az Apple és a Google is tett már azért, hogy enyhítse a klímaváltozást, bár az e-hulladék még mindig komoly probléma – viszont jó emlékeztető ez arra, hogy a leggazdagabb vállalatoknak még arra is vannak terveik, hogyan fognak profitálni a világvégéből.