Alig pár napja írtunk arról, hogy a Meiuzi nem pironkodott nagyon, amikor a Pro 7 nevű telefonjának kinézetét tervezte, hanem hopp, ellopta inkább a Samsung Galaxy S7 edge külalakját. Azt is megjegyeztük, hogy a legtöbb kínai gyártó szeretné lerázni a koppintós megbélyegzés skatulyáját magáról, ám ennek ellenére ímhol a második olyan nagyobb cég, amelyik mégis ismert kinézethez nyúlt.
Bár ha visszanézünk a nem túl távoli múltba, akkor a Xiaomi tekintetében sem beszélhetünk a káprázatos egyediségről, tekintve, hogy nem véletlenül nevezik “Kínai Apple”-nek, hiszen egyes telefonjai már karnyújtásnyi távolságból is iPhone-nak tűntek. Olyannyira, hogy amikor egyszer Jony Ive-t kérdezték arról, hogy mi a véleménye a Xiaomiról, szemrebbenés nélkül a “lopás” és a “lusta” szavakat használta.
Sad for you @xiaomi , ripping off the @jawbone Mini #jambox . Sad https://t.co/iXls8AcYLo
— Yves Behar (@yvesbehar) 2016. augusztus 20.
Talán ezért, vagy pont ennek ellenére, a kínai cég legutóbb már a névadással sem vergődött túl sokat, mivel legújabb laptopját nemes egyszerűséggel Mi Notebook Air névvel látta el, ami nem csak hangzásában, de kinézetében is olyan, mint egy MacBook Air. Fura cselekedet ez akkor, amikor tudjuk, hogy a Xiaomi a múltban is tagadta a másolást, és kihangsúlyozta, hogy termékei különböznek a vetélytársakétól. Erre most tessék! A Celebrity Swiss tervezője, és a Jawbone kreatív vezetője, Yves Behar azzal vádolja a kínai gyártót, hogy simán lemásolta az egyik hangszóróját. Mindezt a fentebb látható tweetben is közzétette, melyben azt írja, hogy a Jawbone Mini Jambox a lopás tárgya.
A kérdéses kütyü a Xiaomi kínálatában a Mi Square Box Bluetooth Speaker nevet viseli, és még 2015-ben mutatták be, jelenleg pedig 25 dollárnak megfelelő áron kínálják Kínában. Azt pedig, hogy a Jambox és a Xiaomi eszköze mennyire hasonlít egymásra, mindenki döntse el maga, az alább látható kép alapján. Végezetül pedig hozzátennénk, hogy míg Kínában és Indiában nem igazán védik a jogokat, a tengerentúlon annál inkább, és talán ez az egyik oka, hogy a Xiaomi csak visszafogottan próbál megjelenni az Államokban (és kicsit Európában is).