A Twitter valóban egy érdekes állatfaj, de az 2006-os debütálás óta joggal gondolhatnánk róla, hogy mindenkinek tiszta a lényeg. Egy olyan mikroblog felület, ahol legfeljebb 140 karakterben lehet véleményt nyilvánítani, beszólni, panaszkodni, ujjongani, rajongani, stb.
A Twitter vezetősége úgy gondolta, a 10. évforduló miatt talán érdemes megkérdezni a nagyérdeműt, hogy mégis mit gondolnak róluk, de az eredmények láttán lehet, máris megbánták a dolgot. Amíg a márka ismertségéről volt szó, addig álomszerűen alakultak az eredmények, mivel a kérdőívet kitöltők 90 százaléka képes volt beazonosítani a Twittert.
See what’s happening: https://t.co/ChbWRrSJyKhttps://t.co/r9AZd9rzI3
— Twitter (@twitter) 2016. július 25.
A gond csak azzal van, hogy a felhasználóknak fogalmuk sincs, hogy pontosan mire is használható a Twitter. A leggyakoribb tévhit úgy szól, hogy ez egy közösségi média felület, ahol az ismerősök, családtagok megtalálása, a kapcsolatfelvétel a lényeg. Sőt, volt olyan is, aki úgy tudta, hogy a Twitteren naponta egyszer kötelező tweetelni, ami miatt zavarba jöttek, hiszen mégis mit lehetne napi rendszerességgel mondani valamit. (Érdekes, ez a Facebookon sokak számára egyáltalán nem jelent problémát).
A tanulságok levonása után a cég úgy döntött, hogy egy média kampánnyal igyekszik rendet tenni a fejekben és sulykolni, hogy a Twitter elsősorban az információk azonnal beszerzéséről szól, amiben egyelőre egyetlen platform sem képes még csak hasonló hatékonyságra sem (ez egyébként valóban így van).
See what’s happening — politics on Twitter.https://t.co/xaJo3PmYn5
— Twitter (@twitter) 2016. július 25.
Ha a szolgáltató csapatában dolgoznék, azt még hozzátettem volna a helyükben, hogy szinte minden ismert ember, politikus, zenész, sportoló kezel Twitter fiókot, itt bárki lehet megfigyelő és aktív twittelő is. A hashtag (#) intézménye itt lett általános, a felhasználók küldhetnek egymásnak közvetlen üzeneteket (itt nincs 140 karakteres limit), illetve a Twitter kiváló eszköz arra, hogy az ember tömören, sallangmenetesen fogalmazzon meg fontos, vagy annak vélt gondolatokat.
Mindezt persze nehéz egyetlen videóban elmagyarázni, így a Twitter két reklámot is összedobott, hátha jobban eljut az üzenet. Eljutott?